دکتر اولیایی عنوان کرد:
چالش های اصلی فعالان اقتصادی در سال آینده
اقتصاد ایران: رئیس فدراسیون مدیریت و مشاوران کسبوکار ایران با طرح این سؤال که سال 1404 چگونه سالی برای کسبوکارها خواهد بود؟، گفت: سال آینده سال سختی برای صاحبان کسبوکار و فعالان اقتصادی خواهد بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری اقتصاد ایران ، دکتر محمود اولیایی، در افتتاحیه ششمین همایش مشاوره به کسبوکارها که در اتاق ایران برگزار شد، با اشاره به گزارش مجمع جهانی اقتصاد درباره چالشهای اصلی سال 2025 برای فعالان اقتصادی، ادامه داد: چالشهای ژئوپلیتیک، چالش اول کسبوکارها برای این سال است. این نهاد به ویژه درگیریها و جنگ در منطقه خاورمیانه را پیشبینی کرده است. همچنین گرمایش زمین، به عنوان چالش دوم بیان شده است. به نظر میرسد ایران هم از این چالش بیتأثیر نیست و کشاورزی و صنایع غذایی ایران طی دو سال آینده متأثر از این موضوع با چالشهای مهمی مواجه خواهد شد.
بیشتر بخوانید:
بیزنس مدلها نیازمند نوآوری هستند
نااطمینانی سیاستهای اقتصادی مهمترین نگرانی بنگاهها
تفاهمنامه همکاری اکونیوز با فدراسیون کسب و کار ایران
برگزاری ششمین همایش مشاوره به کسب و کارها
اولیایی، افزود: بر اساس این گزارش اطلاعات غلط در شبکههای اجتماعی که عدم اعتماد به رسانهها و دولتها را منجر خواهد شد از چالشهای دیگر سال آینده است که در حوزه کسبوکارها نیز اثرات خود را نشان خواهد داد. شکاف اقتصادی و اجتماعی چالش دیگری است که مجمع جهانی به آن اشاره میکند و به نظر میرسد این چالش هم در ایران جدی باشد. حملات سایبری و دزدیهای آنلاین از چالشهای دیگر بیان شده است.
او اظهار کرد: در کنار چالشهای ناشی از ابرروندهای جهانی و تحولات دیجیتال و موضوعات ژئوپلیتیکی برای کسبوکارها، در فضای داخلی کشور، گزارش شامخ آذرماه اتاق ایران نشان میدهد حجم فروش در حال پایین آمدن است و موجودی مواد اولیه، محصول و جذب نیروی انسانی به طور متناوب در چهار ماه گذشته کاهش یافته است.
به گزارش اکونیوز، اولیایی با بیان اینکه تورم حتماً باز هم بالاتر خواهد رفت، گفت: با توجه به روی کار آمدن ترامپ و کاهش فروش نفت، دستکم در 6 ماه اول سال 1404 با رکود تورمی در کشور مواجه خواهیم شد. دسترسی به منابع پولی و بانکی بسیار کم شده و چالشهای منابع انسانی ما حتماً بغرنجتر خواهد شد.
او با تأکید بر اینکه برای سال آینده نیاز به طراحی استراتژی چندلایه در بنگاهها داریم، ادامه داد: حتماً باید استراتژی تابآوری استراتژی لایه اول باشد اما بنگاهها باید برای شرایط گشایشهای اقتصادی و سیاسی هم آمادگی داشته باشند.
اولیایی بیان کرد: متأسفانه بسیاری از بنگاههای ما با رانتهایی که حاکمیت با سیاستگذاریهای غلط خود در سالهای گذشته ایجاد کرده است، زنده بودند و نه با تولید و ایجاد ارزشافزوده. امروز این رانتها در حال پایان یافتن است. لذا الان دیگر مدیریت و رهبری در بنگاهها است که حرف اول را میزند.
بنابه گزارش خبرنگار اکونیوز ؛ ششمین همایش مشاوره به کسب و کارها به همت فدراسیون مدیریت و مشاوران کسب و کارایران و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با محوریت " بررسی چالش های کسب و کار " روز چهارشنبه، سوم بهمن ماه جاری در محل همایش های اتاق بازرگانی برگزار شد.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه