اختصاصی اکونیوز|
قطعه سازان متهم ردیف اول کاهش کیفیت خودروها
اقتصاد ایران: عضو هیئت مدیره اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو تهران گفت: قطعه سازان عامل اصلی کاهش کیفیت خودروهای داخلی هستند.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، رضا بهرامی در حاشیه اولین و بزرگترین همایش بزرگان و فعالان بازار خودرو با محوریت بررسی چالش ها و فرصت های بازار در گفتگو با خبرنگار اکونیوز افزود: امروزه کاهش کیفیت قطعات خودرو به شدت در حال پیگیریاست.ما در موضوع مونتاژ مشکلی نداریم، اما مشکل اصلی طبق گزارشات اتحادیه تعمیرکاران تهران پیمانکارانی هستند که برای خودروسازهای داخلی قطعه میسازند و باعث بروز مشکلاتی شدهاند و علت کیفیت پایین خودروهای داخلی بیشتر قطعهسازها هستند.
وی اظهار داشت: اگر قرار است کیفیت خودروهای داخلی افزایش یابد قطعه سازان می بایست قطعات با کبفیت ساخته و تحویل دهند.
عضو هیئت مدیره اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو تهران در خصوص واردات خودرو نیز گفت:انشالله با وعدههایی که درباره واردات خودرو مطرح شده،کیفیت خودروهای داخلی نیز افزایش پیدا کند واردات خودرو اگر آزاد شود؛ حتی هماکنون که تنها صحبتها و گمانهزنیهایی که در موردش انجام شده شاهد کاهش ۳۰ درصدی قیمت خودرو هستیم در مورد خودروی دست دوم خارجی ۲۰ درصد کاهش قیمت را داشته ایم که امیداوریم با آزاد شدن واردات خودرو رضایت مردم تأمین شود.
بیشتر بخوانید:
* تقدیر از پیشکسوتان و فعالان حوزه بازار خودرو
*قطعه سازان متهم ردیف اول کاهش کیفیت خودروها
*واردات خودرو از التهابات این بازار می کاهد
*اولین همایش سراسری بزرگان و فعالان بازار خودرو
*مشکلات حقوقی زیادی در بازار خودرو وجود دارد
*تولید خودروی باکیفیت در گرو قطعه سازان است
*همایش بزرگان و فعالان بازار خودرو برگزارشد
بهرامی تصریح کرد:دولت اگر میخواهد خودرو کارکرده وارد کند باید از کارشناسان و متخصصان مشاوره بگیرد.این اقدام اشتباهی است که به طور مثال افرادی که هیچ دانش و تخصصی در زمینه خودرو ندارند به عنوان کارشناس و برای خرید خودرو به کشورهای عربی فرستاده میشود بلکه روش درستتر این است که کارشناسانی که دارای مجوز قانونی هستند اجازه واردات خودروهای جدید را داشته باشند،چون یک کارشناس خودرو فقط میتواند در صورت وجود نقص فنی و مشکلاتی که ممکن است خودروهای خریداری شده داشته باشند اظهار نظر کند و همچنین خدمات پس از فروشتوسط این کارشناسان ارائه میشود.
وی در پایان در خصوص اهداف اولین و بزرگترین همایش بزرگان و فعالان بازار خودرو با محوریت بررسی چالش ها و فرصت های بازار نیز گفت:این نوع همایش ها درباره بازار خودرو کمتر برگزار شدهاست و قطعا باید تعداد آن بیشتر شود .
بهرانی خاطرنشان کرد: خودرو امروز به عنوان یک وسیله حیاتی برای مردم است به دلیل اینکه در چند سال گذشته نه نظارت کافی وجود داشت و نه وارداتی انجام می شد قیمت ها سرسام آور افزایش پیدا کرد و مردم به جای اینکه به خودرو به عنوان یک کالای مصرفی نگاه کنند به عنوان یک کالای سرمایه ای برای آنها بود که امیدواریم به زودی این نگاه از بین برود.
عضو هیئت مدیره اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو تهران ،مالیات ،نبود سامانه ای جامع برای خرید و فروش و حضور افراد غیر متخصص از چالش های این حوزه عنوان کرد و افزود: اتحادیه در نظر دارد برای خرید و فروش خودروها سامانه جامع را رونمایی کند تا مشکلات این حوزه به حداقل برسد.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه