ویوو و اوپو در رتبه دوم و سوم ایستادند. شیائومی که در رتبه چهارم ایستاد، تنها برندی بود که شاهد افزایش فروش بود و فروش این شرکت با ۳.۴ درصد افزایش، به ۱۰.۴ میلیون دستگاه رسید. اپل در رتبه پنجم قرار گرفت و شاهد کاهش ۱.۳ درصدی فروش سه ماهه بود.
بهبود موقعیت هواوی پس از سالها محدودیتهای صادراتی آمریکا روی داد که باعث شد این شرکت چینی، سخت افزار و فناوریهای اختصاصی خود از جمله تراشههای هوش مصنوعی را توسعه دهد. هواوی در سال ۲۰۲۴، چندین مدل تلفن هوشمند عرضه کرد که به صورت داخلی طراحی شده بود و در تولید آن، از نیمهرساناهای داخلی استفاده شده بود. همچنین این شرکت از اندروید گوگل فاصله گرفت و تلفنهای هوشمندی با سیستم عامل اختصاصی خود را عرضه کرد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، محققان آی دی سی، نخستین کاهش فروش سه ماهه تلفن هوشمند در چین پس از ۶ فصل رشد متوالی را به کاهش کمک از یارانههای دولتی، نسبت دادند. شرکت آی دی سی پیشبینی کرد که بازار تلفن هوشمند چین، امسال به دلیل استمرار موانع اقتصادی، کمتر از یک درصد رشد خواهد کرد و کارآمدی مشوقها با اشباع بازار تلفن هوشمند چین، تاثیر خود را از دست میدهد.