مدیرعامل راه آهن:
قطار سریعالسیر تهران - اصفهان از تعلیق خارج شد
اقتصاد ایران: مدیرعامل راهآهن گفت: پروژه قطار سریعالسیر تهران - اصفهان که در آستانه لغو شدن بود، از تعلیق خارج شده و فاینانس آن در مراحل نهایی است.
به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، جبارعلی ذاکری مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: قطار تهران - مشهد در حال برقی شدن است، که این اقدام سرعت حرکت قطار را نیز به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد رساند.
وی افزود: آخرین وضعیت پروژه امیدوارکننده است. شرکت چینی که قرارداد با آن امضا شده بود و پروژه نزدیک به ۴ یا ۵ سال متوقف شده بود، پساز مذاکرات جدید، مجدداً به پروژه بازگشتند و یک سال دیگر قرارداد را تمدید کردهاند. امیدواریم که بحثهای شورای اقتصاد و فاینانس دولتی چین که در حال پیگیری هستیم، ظرف دو تا سه ماه آینده حل شود و شاهد آغاز دوباره پروژه باشیم.
ذاکری ادامه داد: به موازات فعال شدن پروژه از بخش غیردولتی و همینطور بخشی از اعتبارات دولت هم برای شروع موقتاً فاز اول پروژه، یعنی از تهران تا گرمسار، در نظر گرفته شده است؛ همچنین هماهنگیهای لازم با استانداری خراسان رضوی و راهآهن انجام شده و جلسات مشترکی داشتیم که امیدواریم ظرف دو یا سه ماه آینده این فاز عملیاتی شود.
مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به پروژه قطار سریعالسیر تهران - قم - اصفهان و مشکلاتی که در دو سال گذشته در زمینه فاینانس و تأمین منابع مالی ایجاد شده بود، خاطرنشان کرد: این مشکلات موجب تعویق در پروژه شد و حتی تا مرز لغو پروژه پیش رفت، اما با توجه به اهمیت این پروژه در دولت چهاردهم و پیگیریهای کمیسیون عمران مجلس، تفاهمی به وجود آمد که فاینانس قبلی احیا شود و مراحل نهایی آن در حال انجام است. همچنین کنسرسیومی در استان اصفهان برای ادامه پروژه شکل گرفته است.
وی در پایان در خصوص خط ریلی شلمچه - بصره گفت: این هماکنون در حال اجراست و با سرعت قابل توجهی در حال پیشرفت است، مشکلات فنی میان راهآهن ایران و عراق، مانند مشکلات فنی پلها و مینروبی حل شده و توافقات جمعی انجام شده است، همچنین شرکت اسپانیایی نیز با یک شرکت ایرانی تفاهم و قرارداد جدیدی امضا کرده که طبق آن، کار اجرایی روسازی و زیرسازی توسط پیمانکار ایرانی انجام خواهد شد.
پیگیریهای وزارت راه برای تأمین منابع
همچنین «فرزانه صادق» وزیر راه و شهرسازی روز گذشته (سهشنبه، ۱۴ اسفند) در نشست خبری در خصوص آخرین وضعیت پروژه قطار پرسرعت تهران - اصفهان، اعلام کرد: این پروژه از فاینانس چین برخوردار بود اما این فاینانس در حال کنسل شدن و اعتبار آن در حال انتقال به پروژه دیگری بود، با پیگیریهای انجام شده مانع از این اتفاق شدیم و اکنون فاینانس آن پایدار شده است.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان حوزه اصفهان مجلس شورای اسلامی پیگیر هستیم که منابع بعد از فاینانس این پروژه را فعال کنیم و در این زمینه روی مولدسازی حساب زیادی باز کردهایم.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه