ماجراجویی کامران نجفزاده در "برمودا "ی تلویزیون!
اقتصاد ایران: این روزها «برمودا» با تمام نقصها و ایراداتی که هر برنامهای ممکن است داشته باشد، روی آنتن تلویزیون قرار دارد. اما نکتهای که این برنامه را از دیگر برنامهها متمایز میکند، نوع سؤالاتی است که از میهمانان خود میپرسد و جوابهایی که از آنها میگیرد.
البته برخی برنامهها با صرف هزینههای زیاد و تبلیغات گسترده به این موفقیت دست پیدا کردهاند، اما برنامههایی همچون «محفل»، «زندگی پس از زندگی» و «برمودا» با محتوای خلاقانه و تازهای که دارند، توانستهاند در فضای مجازی به سرعت دست به دست شوند و توجه بسیاری را جلب کنند.
کامران نجفزاده در برنامه خود، به سراغ شخصیتهایی رفته است که کمتر به تلویزیون میآیند و بهویژه سوالاتی را از آنها مطرح میکند که کمتر پیش آمده چنین پرسشهایی در تلویزیون از این افراد پرسیده شود. بهعنوان مثال، ناگفتههایی از بهزاد فراهانی، آشا محرابی و حتی حسینپور مسئول تشریفات ریاستجمهوری، در این برنامه مطرح میشود که برای مخاطبان تازه و جالب است.
چنین شیوهای از مجریگری کمتر دیده شده است، مجری آنقدر ماجراجویانه وارد زندگی میهمانان برنامه شود؛ مثلاً کمتر کسی در کنار توانمندیهای آشا محرابی به عنوان بازیگر، دوبلور و گوینده، از آشنایی او با حوزه روابط بینالملل خبر داشت.
یا مثلاً سعید سهیلی در برنامه «برمودا» از اتفاقات و مسائلی پرده برداشت که به نوعی تازه و جالب توجه بود. جسارت و نحوه گفتگوهای کامران نجفزاده در این برنامه هم از ویژگیهای منحصر به فرد آن است.
کامران نجفزاده پیش از این به عنوان یک خبرنگار شناخته میشد که چهار کتاب در حوزه داستان کوتاه منتشر کرده است. او شخصیت رسانهای است که بعد از 25 سال خبرنگاری، از معاونت سیاسی طلاق گرفت و تصمیم گرفت ریسک بزرگی را بپذیرد و به شبکه نسیم بپیوندد. این تغییر مسیر نشاندهنده روحیه ماجراجویانه و جسور اوست.
در «برمودا»، بارها با نکتهای مهم روبرو میشویم و آن هم قاطعیت و بیطرفی آقای مجری در برخورد با سوژههاست. سبک گفتگوهای نجفزاده، تلاشی است برای استخراج حرفهای اساسی و منطقی از میهمان، در حالی که مجری بر روند گفتگو اشراف کامل دارد.
این در حالی است که برخی از مجریان حتی آشنایی کافی با میهمان خود ندارند و در بزنگاهها، خود را در دام پرسشهای پیشپاافتاده مییابند.
یکی دیگر از رموز موفقیت نجفزاده، انتخاب صحیح میهمانان، عبور از کلیشهها و هدفگذاری درست در جریان گفتگو است.
چنین رویکردی این امکان را داده است که هم سرگرمکننده و هم آموزنده و جذاب باشد. همچنین، گفتوگوهای نجفزاده میتواند درسی برای دیگر برنامهسازان باشد که طراحی سؤالات درست را به عنوان یکی از ارکان جذابیت برنامه در نظر بگیرند.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه