مدیرعامل ایران خودرو:
اولویت مان توسعه خودروهای هیبریدی است
اقتصاد ایران: مدیرعامل ایران خودرو گفت: تمرکز ما روی کاهش مصرف سوخت بوده، اولویت گروه صنعتی ایرانخودرو در توسعه محصول خودروهای هیبریدی است، طبیعتا خودرویی کاهش مصرف خواهد داشت که از تکنولوژی بالایی برخوردار باشد و قطعا کیفیت قطعات بالاتری دارد. بنابراین با هدفگذاری کاهش مصرف سوخت به اهداف کیفی خود خواهیم رسید.
به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، عادل پیرمحمدی در حاشیه آئین بهرهبرداری از طرحهای متنوعسازی سبد سوخت کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز تفاهمنامه تبدیل ۴۵ هزار خودرو گازسوز را امضا کردیم، اظهار کرد: با توجه به قیمت بنزین بسیاری از مشتریان تقاضای خودرو گازسوز را دارند، اگر تقاضا بالا باشد میتوانیم تیراژ بالاتری خودرو گازسوز تولید کنیم.
به گفته وی اکنون خودروهایی داریم که توربوشارژ سیانجی است و قطعا مورد رضایت مشتریان ما خواهد بود، به شرط آنکه حمایت شود و تقاضا برای این نوع خودرو وجود داشته باشد قطعا ساخت داخل انجام خواهیم داد و قیمت قطعات نیز کاهش مییابد، اما اگر تقاضا پایین باشد صرفه اقتصادی وجود نخواهد داشت.
مدیرعامل ایرانخودرو گفت: در سراسر جهان، دولتها برای خودروهای برقی و هیبریدی تسهیلات ویژهای در نظر میگیرند. این اقدام، یک مسئولیت حکومتی است. در حال حاضر، اختلاف قیمت قابلتوجهی بین خودروهای بنزینی و هیبریدی وجود دارد. امیدواریم دولت و مشتریان از ما حمایت کنند تا این خودروها بهمحض عرضه، در دسترس قرار گیرند. ما نیز در این مسیر، برنامههایی برای کاهش مصرف سوخت اجرا خواهیم کرد.
کاهش ناترازی بنزین با اسقاط خودروهای فرسوده
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو همچنین در سخنان خود در این مراسم گفت: اگر اسقاط خودروهای فرسوده را هرچه سریعتر بهپیش ببریم، ناترازی بنزین به مقدار قابلتوجهی کاهش مییابد.
وی با بیان اینکه باید بهمنظور کاهش مصرف بنزین در کشور ۲ موضوع تولید خودروهای با کیفیت و اسقاط خودروهای فرسوده را در کنار هم دنبال کنیم، اظهار کرد: اگر روند مصرف سوخت به همین صورت ادامه یابد، طی ۶ سال آینده مصرف بنزین کشور به روزانه ۱۶۰ میلیون لیتر میرسد.
پیرمحمدی افزود: این روند سبب خروج سالانه ۱۴ میلیارد دلار ارز کشور میشود، این درحالی است که میتوان با رقمهای بسیار پایینتر زیرساختهای سیانجی و راندمان خودروهای تولیدی داخلی را ارتقا داد.
مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه این شرکت در دهه هشتاد به تولید سالانه ۳۰۰ هزار دستگاه خودروی سیانجی دستیافت، افزود: ظرفیت افزایش تولید خودروهای سیانجی در کشور وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه شرکت ایران خودرو برنامههایی بهمنظور کاهش مصرف سوخت خودروهای تولیدی در دستور کار دارد، گفت: اگر بتوانیم بحث اسقاط خودروهای فرسوده را هرچه سریعتر بهپیش ببریم، ناترازی بنزین به مقدار قابلتوجهی کاهش مییابد.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه