رئیس رسانه ملی:
مرجعیت رسانه ملی حفظ و تقویت خواهد شد
اقتصاد ایران: رئیس رسانه ملی هنرمندان را صاحبان سازمان صداوسیما و یاریرسان خلق دوران جدیدی از تحول در رسانه ملی دانست.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، پیمان جبلی در دیدار جمعی از هنرمندان در مرکز همایش های سازمان صداوسیما، با اشاره به برنامهریزی و تلاش گسترده برای تقویت مرجعیت رسانه ملی گفت: تمرکزمان به طور جدی بر حوزه سرگرمی و تولیدات نمایشی است و تنوعبخشی به محتوای تولیدات را مدنظر داریم.
وی هنرمندان را صاحبان اصلی رسانه ملی دانست و افزود: هنرمندان متعهد سالهای سال است که در خدمت مردماند، دست به آفرینش هنری میزنند، فرهنگ میسازند و با عشق و علاقه به مردم از هیچ تلاشی برای خلق آثار ماندگار دریغ نمیکنند.
وی به اقتضائات رسانهای در زیستبوم جدید که با تغییرات تکنولوژیک روزآمد روبهروست اشاره کرد و گفت: ناگزیر به فهم و درک زیستبوم جدید هستیم و واقفیم ذائقه فرهنگی و مصرف رسانهای درطول زمان از نسلی به نسل دیگر در حال تغییر است.
جبلی با اشاره به دو سرفصل هویت محوری و عدالت گستری در دوره تحول صدا و سیما، به نتایج نظرسنجی اخیر مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما پیرامون میزان تمایل مردم به تولید و تماشای مجموعههای نمایشی در فضای روستا اشاره کرد و گفت: ۶۳ درصد مخاطبان رسانه ملی اعلام کردهاند که تاکنون شهر و استان خودشان را در مجموعههای تلویزیونی صداوسیما ندیدهاند، ۷۸.۹ درصد این پاسخگویان نیز گفتهاند علاقهمند به تماشای مجموعههای نمایشی هستند که در روستاها تولید شود.
وی افزود: تجربه نشان داده است در آثار نمایشی هرچقدر بیشتر به فرهنگها، خردهفرهنگها و آداب و رسوم مختلف و متنوع کشورمان بپردازیم، جامعه بیشتر استقبال کرده است.
رئیس رسانه ملی به برنامهریزی و تلاش گسترده برای تقویت روز افزون مرجعیت رسانه ملی اشاره کرد و گفت: علاوه بر پیگیری مستمر برای پیشبرد مجموعههای نمایشی و تمرکز در پی احیای جایگاه ژورنالیستی رسانه ملی هستیم. وی راه اندازی ۲۰۰ کانال تلویزیونی در انتخابات اخیر و تهیه و پخش برنامههای چالشی مختلف برای تبیین دیدگاههای مختلف را از جمله مصادیق احیای نقش رسانگی صدا و سیما دانست و بر استمرار این سیاست تاکید کرد.
جبلی افزود: در دوره تحولی جدید با هدف تنوع بخشی به تولیدات و عمل به دو سرفصل هویت محوری و عدالت گستری ۱۲ کارگروه تخصصی محتوایی فعال شده است تا در برخی گونههای موضوعی و یا برنامه سازی دچار تورم تولیدات و در دیگری دچار خلأ و کمتوجهی نشویم.
وی خطاب به هنرمندان حاضر در این نشست تاکید کرد که مرجعیت رسانه ملی حفظ و تقویت خواهد شد. رئیس رسانه ملی با اشاره به خیل افراد هنرمند و جوانان توانمند و مستعد در نقاط مختلف کشور تاکید کرد رسانه ملی هیچگاه دچار محدودیت و بن بست نخواهد شد.
وی با اشاره به نظر سنجی اخیر مرکز تحقیقات گفت: پاییز سال گذشته میزان مخاطب رسانه ملی نسبت به تابستان، شش درصد و در زمستان نسبت به پاییز پنج درصد رشد داشت. همچنین هفته اول سال نو و در ایام نوروز میزان مخاطبانمان هشت درصد بیش از سال گذشته بود و این یافتهها امید بخش و حاکی از آن است که به یاری خدا و با تلاش مضاعف تحولی که پرچمش را رسانه ملی برافراشته است به سرمنزل مقصود خواهد رسید.
رئیس رسانه ملی ادامه داد: توجه به هویت فرهنگی، دینی و اجتماعی مردم و عدالتگستری به معنای آنکه همه مردم خودشان را در تلویزیون ببینند شعار محوری تحول رسانه ملی است و معتقدیم میتوانیم با کمک شما دوران جدیدی خلق کنیم.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه