تا چند روز آینده؛
قرارداد تجاری خط آهن رشت-آستارا امضا می شود
اقتصاد ایران: وزیر راه و شهرسازی از امضای قرارداد تجاری ساخت خطآهن رشت-آستارا طی روزهای آینده خبر داد و گفت: وقتی با مقامات خارجی نشست داریم، میدانیم چه میخواهیم.
وی ادامه داد: رشد و توسعه ترانزیت یکی از برنامه های مهم وزارت راه و شهرسازی اعلام شد،بلافاصله کلان نقشه به نام ایران راه تهیه و تدوین شد.
وی افزود: اینکه در قالب یک برنامه جامع برنامه ها را تعریف و پیگیری کنیم بسیار امر مهمی است و نشان می دهد وزارت راه و شهرسازی در محیط به صورت معلق کار نمی کند.
وی با بیان اینکه پروژههایی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار می گیرد که مهم و اثرگذار در اقتصاد کشور باشد، اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی با وجود همه مشکلات، محدودیتها و موانع صاحب اصلی کار می بینم و به هر بهانه ضعف عملکرد، نبود امکانات و... نباید ما را از ادامه راه منصرف کند.
وزیر راه و شهرسازی گفت: طی یکسال اخیر رسد 33 درصدی ترانزیت را داشتهایم ، این دستاورد به واسطه کاهش تحریمها و افزایش منابع بوده است؟ پاسخ خیر است. وقتی با مقام خارجی نشست داریم می دانیم چه می خواهیم.
بذرپاش با تاکید بر اینکه ما رشد ترانزیت و تسهیل تردد در مرزها را از طرف خارجی می خواهیم، تاکید کرد: در همه مذاکرات این مسئله موردنظر بوده و به دنبال آن بوده ایم.
وی با بیان اینکه برای بازپسگیری جاده ابریشم با دستور دادن اتفاق نمی افتد، اضافه کرد: طی یکسال گذشته پروژههای کم سابقه ای به بهرهبرداری رسیده است با وجود محدودیت ها خطآهن همدان-سنندح افتتاح شد.
وی با اشاره به اینکه 45 سال است در بازه خط آهن شلمچه- بصره حرف می زنیم، یادآور شد: از ابتدای امسال خداوند متعال کمک کرد و توافقات اصلی پروژه بین ایران و عراق اتفاق افتاد و الان در حال اجراست.
وی در ادامه به خطآهن رشت-آستارا اشاره کرد و با بیان اینکه این پروژه حلقه مفقوده کریدور شمال-جنوب است گفت: طی روزهای آینده قرارداد تجاری این طرح امضا و اوایل سال 2024 میلادی عملیات اجرایی آغاز می شود.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توافق ایران و ترکمنستان و ایران و ارمنستان برای ساخت جاده به ترتیب به ارزش 500 و 200 میلیون دلار گفت: از بندر شهید رجایی تا بندر کاسپین به صورت ریلی متصل خواهیم شد.
وی تاکید کرد: حرف از اقتصادی شدن بدون تکمیل کریدورهای ترانزیتی شبیه یک شوخی و حرف غیرجدی است.
بذرپاش با اشاره به اینکه ایجاد مراکز لجستیکی یکی از اولویتهای وزارت راه و شهرسازی است، اضافه کرد: تعریف پروژههای جدیدی در تکمیل کلان پروژه ایران راه، مذاکره برای بازگرداندن نقش ترانزیتی ایران و... در حال پیگیری است.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه