سریالهای نوروزیای که با "زیرخاکیِ ۳" رقابت خواهند کرد
اقتصاد ایران: فصل جدید "زیرخاکی" قرار است در ایامِ عید نوروز با "دردسرهای شیرین" و "خداداد" و البته گزینههای قطعی نشده شبکه سه وارد گود رقابت شود.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، این روزها خبرِ سریالهای نوروزی از گمانه به قطعیت رسیده اما کماکان، شبکه سه مثلِ سنوات قبل، سریالِ عیدانهاش را با تأخیر نسبت به دیگر شبکههای تلویزیونی اعلام میکند. چرا که سیمافیلم در ابتدای امر، خبرِ رسیدنِ فصل سوم «زیرخاکی» با بازی پژمان جمشیدی و ژاله صامتی به ایام نوروز را رسانهای کرد که از شبکه یک سیما پخش میشود.
در ادامه راه سریالهای نوروزی دو شبکه دیگر هم مشخص شد؛ «خداداد» به کارگردانی علی غفاری از شبکه دو و «دردسرهای شیرین» با بازی پوریا پورسرخ و افسانه بایگان به شبکه پنج سیما میرسد. اما هنوز شبکه سه به قطعیت اعلام نکرده که کدام از گزینههای گمانهزنی شده وارد ماراتنِ رقابت مجموعههای نوروزی خواهد شد؟
البته در این میان، یک بار نامِ «جناب عالی» برای شبکه سه عنوان شد که این سریال یا در پلتفرم پخش میشود و یا اگر به تلویزیون راه پیدا کند یکی از گزینههای پخشِ شبکه در ایام نوروز خواهد بود. برخی نامِ «نجلا» را آوردند که این روزها تصویربرداریاش در جنوب کشور ادامه دارد و این سریال ممکن است در کنداکتور ماه رمضانِ این شبکه قرار بگیرد.
گزینههای دیگری هم از میانِ سریالهای در حال تولید به نامهای «بینشان» و «حکم رشد» و حتی «بیهمگان» مطرح میشوند که اتفاقاً مهدی فرجی تهیهکننده «حکم رشد» در گفتوگو با تسنیم اعلام کرد که این سریال تلویزیونی تا نیمه اردیبهشتماه 1401 تصویربرداریاش ادامه خواهد داشت و هنوز زمانِ مشخص پخشِ آن مشخص نیست اما از شبکه سه سیما روی آنتن خواهد رفت.
با این اوصاف، احتمالاً با عقبه خوبِ «زیرخاکی» و ارتباطی که مخاطب در دو فصل با این مجموعه پیدا کرده، کار سریالها در رقابتِ با این مجموعه سخت خواهد بود. سریالی که در ماه رمضان توانست از رقبای خودش جلو بیفتد و باید دید جلیل سامان کارگردان این مجموعه آیا این روند را در ایام نوروز 1401 هم خواهد داشت یا خیر؟
حضورِ این مجموعهها نیازِ مبرم کنداکتور تلویزیون است؛ چرا که در چند ماهه اخیر نظرسنجیهای صدا و سیما نشان میدهد سریالهای فعلی نمیتوانند با این شکل و شمایل مخاطب را جذب کنند و شبکه نمایشخانگی توانسته آمار بیش از 30 درصدی را در جذب مخاطب به خودش اختصاص دهد. حتی در برخی اوقات، سریالهای استانی و تکراری جایگاه پربیننده بودن را به خودشان اختصاص میدهند.
سریالهای ضعیفی که نه تنها بیننده را جذب نمیکند بلکه آنها را بیشتر مشتاق تماشا و رصدِ دیگر مدیومها و در نهایت فضای مجازی و شبکه نمایشخانگی میکند. تلویزیون برای بازگرداندنِ مخاطبانش و حضورِ پررنگتر در فضای رسانهای کشور باید رویِ محتوا، خلاقیت و نوآوری پافشاری بیشتری داشته باشد. در این میان سریالهای نمایشی و حضور پررنگشان بیشتر میتواند به رسانه ملّی کمک کند.
این امیدواری وجود دارد سبدِ سریالهای تلویزیونی در ایام نوروز و حتی ماه رمضان بتواند این اقبال را نسبت به سریالهای تلویزیونی برگرداند؛ این در حالی است که امسال تلویزیون برای تدارکِ کنداکتور رمضانی نسبت به ایام نوروز، وقت کمی دارد و باید بتواند این اقبال را در ماه رمضان هم برای مخاطب فراهم کند.
این در حالی است که چند گزینه سریال رمضانی مشخص شده مثلِ «خوشنام» و «ساعت 11» برای شبکه یک و پنج قطعی شده و برنامه پخش «از سرنوشت» و سری جدید «نجلا» هم به عنوان سریالهای رمضانی شبکه دو و سه که در گمانهزنیاند، اعلام میشود.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه