پلتفرم جدید آموزش بازار سرمایه ؛
بورس مدیا بهزودی راهاندازی میشود
اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت اطلاعرسانی و آموزش بورس گفت: این شرکت به عنوان نهاد تخصصی آموزش بازار سرمایه، پلتفرم بورسمدیا را با هدف آموزش به عموم مردم راهاندازی میکند.
به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، حسن محمدی، مدیرعامل شرکت اطلاعرسانی و آموزش بورس، از نزدیک بودن زمان راهاندازی پلتفرم «بورسمدیا» که ابزاری نوین برای آموزش بازار سرمایه با رویکرد رسانهای و روایتمحور است خبر داد.
وی در رابطه با چرایی راهاندازی این پلتفرم گفت: تجربه دو دهه فعالیت آموزشی این شرکت، همواره بر استفاده از زبان ساده برای ارتقای دانش مالی مردم استوار بوده؛ اما تحولات اخیر در سبک زندگی و رسانههای نوین، نیاز به ابزارهایی تازه را اجتنابناپذیر ساخته است. مخاطب امروز به دنبال محتوای تصویری، تعاملی و مبتنیبر تجربه است؛ نه قالبهای غیر انعطافپذیر و رسمی گذشته. از اینرو، بورسمدیا برای پاسخ به این تحول، طراحی شد تا آموزش مالی با زبانی رسانهای و قابلدرک برای عموم عرضه شود.
مدیرعامل شرکت اطلاعرسانی و آموزش بورس در خصوص ماهیت این پلتفرم، افزود: بورسمدیا یک سامانه جامع آموزش بازارهای مالی و سرمایهگذاری، با هدف ارتقای سواد مالی در میان عموم مردم و فعالان بازار توسعه یافته و محتوای آن شامل ویدئوهای آموزشی، دورههای تخصصی، وبینارها، محتوای متنی، تعاملی و آزمونهای مهارتمحور است. هدف این پلتفرم آن است که مفاهیم گاه پیچیده بازار سرمایه را در قالبهایی متنوع، ساده و جذاب، بهویژه برای نسل جوان، ملموس و کاربردی کند.
محمدی با اعلام این موضوع که شکلگیری بورسمدیا در پی تجربیات سالهای ۹۸ و ۹۹ و حضور گسترده مردم در بازار سرمایه بود؛ اظهار داشت: آن سالها فقدان آموزش، موجب بروز رفتارهای هیجانی و گاه پرخطر در سرمایهگذاری شد. این وضعیت، نیاز به گسترش سواد مالی را از سطح نهادهای تخصصی به یکی از دغدغههای حاکمیتی بدل کرد. از آن زمان، اجماعی در میان نهادهای تصمیمساز و آموزشی شکل گرفت که تنها با توسعه فراگیر آموزش، میتوان تابآوری مالی جامعه را افزایش داد.
محمدی ادامه داد: تولید محتوا بهتنهایی کافی نیست و نحوه ارائه آموزش، سطح تعامل و جذابیت آن برای مخاطب، اهمیت روزافزونی یافته است. به همین دلیل، بورسمدیا با بهرهگیری از قالبهای نوین مانند انیمیشنهای مفهومی، موشنگرافی، مستندهای کوتاه و حتی تولیدات نمایشی در قالب فیلم و سریال، تلاش دارد تجربهای جدید در آموزش مالی ارائه دهد. پادکستها و گفتوگوهای تخصصی نیز بخش مهمی از سبد محتوایی این پلتفرم را تشکیل میدهند.
وی همچنین سه ویژگی متمایز این پلتفرم را چنین عنوان کرد: تنوع قالبهای محتوایی، سادگی در انتقال مفاهیم، و اتکا بر دانش تخصصی اساتید و تحلیلگران معتبر بازار، ویژگیهای متمایز کننده بورسمدیا است. محتوای این پلتفرم با هدف فهمیده شدن طراحی شدهاند، نه صرفاً نمایش تخصص و این وجه تمایز اصلی آن با سایر محصولات آموزشی است.
به گفته محمدی در حال حاضر، این پلتفرم در مرحله نهایی آمادهسازی قرار دارد. زیرساختهای فنی تکمیل شده و فرآیند بارگذاری محتوا در حال انجام است.
طبق اعلام مدیرعامل شرکت اطلاعرسانی و آموزش بورس، بهزودی بورسمدیا بهصورت رسمی رونمایی و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. تمرکز فعلی تیم توسعه، بر تنوعبخشی محتوایی، بهینهسازی تجربه کاربری و فراهمسازی بستری حرفهای و در عین حال ساده برای استفاده کاربران است.
محمدی در پایان، بورسمدیا را پلی میان مفاهیم پیچیده مالی و نیازهای واقعی مردم، با زبانی ساده، دقیق و قابل اعتماد معرفی کرد.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه