اختصاصی اکونیوز|
برنامه جدید فیسبوک برای جلوگیری از کلاهبرداری
اقتصاد ایران: وزارت کشور سنگاپور اعلام کرده است که تمام تبلیغکنندگان فیسبوک باید هویت خود را تأیید کنند تا از کلاهبرداریها جلوگیری شود.
به گزارش بخش بینالملل خبرگزاری اقتصاد ایران به نقل از The Strait Times، این تأیید هویت اجباری برای تمام تبلیغکنندگان بعد از افزایش ۱۲ درصدی گزارشها درباره تبلیغات کلاهبرداری در فیسبوک از ژوئن تا دسامبر ۲۰۲۴ آغاز میشود.
در طی آن دوره، وزارت کشور (MHA) به فیسبوک اجازه داد تا تنها این الزامات تأیید هویت را برای تبلیغکنندگان منتخب اعمال کند. اگر کلاهبرداریها همچنان ادامه یابد، MHA الزامات خود را سختتر خواهد کرد. طبق یک کد جدید عملکرد برای خدمات تجارت الکترونیک که از ژوئن ۲۰۲۴ به مرحله اجرا درآمد، پلتفرمهایی مانند فیسبوک و کاروسل باید اقداماتی را برای محافظت از کاربران سنگاپور در برابر کلاهبرداریها به اجرا درآورند.
بین ژوئن و دسامبر ۲۰۲۴، آنها تنها موظف به تأیید هویت فروشندگانی بودند که به عنوان «پرخطر» در نظر گرفته میشدند.
در تاریخ ۱۰ مارس، MHA اعلام کرد که فیسبوک نتوانسته است دفعات تبلیغات کلاهبرداری را در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ کاهش دهد. این نهاد خاطرنشان کرد که الزامات تأیید هویت متا فقط به تبلیغات پرداختی محدود شده، در حالی که آمار پلیس درباره تبلیغات کلاهبرداری شامل پستهای پرداختی و غیرپرداختی است.
MHA گفت: متا قصد دارد هویت تمام تبلیغکنندگان فیسبوک را تا پایان ژوئن ۲۰۲۵ تأیید کند. ما این را خوشآمد میگوییم و وضعیت را زیر نظر خواهیم داشت.
عدم رعایت این کد، یک جرم تحت قانون آسیبهای جنایی آنلاین (Ocha) است. تحت این ئقوانین که از فوریه 2024 اجرایی شد طرفهای مجرم ممکن است تا ۱ میلیون دلار جریمه شوند.