اختصاصی اکونیوز|

هیوندای وارد رقابت باطری‌سازان جهانی شد

اقتصاد ایران: گروه خودروسازی هیوندای موتور در حال آماده شدن برای آغاز ساخت اولین مرکز تحقیقات اختصاصی باتری خود در آنسونگ، استان گیونگگی، در اوایل ماه مارس است که نشان دهنده گامی مهم در توسعه باتری های خودروهای الکتریکی خود است.

به گزارش بخش بین‌الملل خبرگزاری اقتصاد ایران به نقل از Korea Herald، منابع صنعتی در روز دوشنبه اعلام کردند که این غول خودروسازی اخیراً یک آژانس بازرسی ایمنی را برای پروژه ساخت مرکز آنسونگ خود با نام رمز “مرکز آلفا لاین تحرک آنسونگ” منصوب کرده است.

انتظار می رود با این گام نهایی پیش از آغاز عملیات ساخت و ساز، در اوایل ماه مارس آغاز شود و پیش بینی می شود تا سال 2027 به پایان برسد.

این مرکز اولین پایگاه تحقیقاتی هیوندای موتور خواهد بود که منحصراً بر باتری های EV متمرکز است و به طور بالقوه این شرکت را در کنار BYD چین قرار می دهد که باتری های خود را برای مارک های خودرو خود تولید می کند.

هیوندای موتور در حال حاضر یک مرکز تحقیقات باتری با همکاری دانشگاه ملی سئول اداره می کند، اما مرکز جدید اولین مرکز تحقیق و توسعه مستقل آن برای توسعه باتری است.

انتظار می رود مرکز آنسونگ پس از مراکز نامیانگ، مابوک و اییوانگ، به چهارمین مرکز تحقیقاتی بزرگ هیوندای تبدیل شود. گزارش شده است که این مرکز طیف وسیعی از فناوری های باتری، از جمله باتری های لیتیوم آهن فسفات مقرون به صرفه و باتری های نیکل، کبالت و منگنز با کارایی بالا را توسعه خواهد داد.

به گفته این منابع، هیوندای موتور صدها میلیارد وون به این پروژه اختصاص داده و در حال بررسی سرمایه گذاری های بیشتر برای گسترش ظرفیت این مرکز فراتر از خط تولید آزمایشی به تولید در مقیاس کوچک است.

یک منبع صنعتی به شرط ناشناس ماندن گفت: احتمالاً تولید باتری هیوندای موتور در مرحله پنجم از نه سطح “آمادگی فناوری” قرار دارد - توسعه نمونه اولیه. تصمیم برای ادامه تولید انبوه به ارزیابی دقیق هزینه ها و سودآوری بستگی دارد. بر اساس این تحلیل، این شرکت تعیین خواهد کرد که آیا تولید را به سازندگان باتری برون سپاری کند یا کارخانه تولید خود را تاسیس کند.

این منبع افزود: اگر هیوندای موتور با سازندگان باتری قرارداد ببندد، ممکن است یک مدل تجاری “بدون کارخانه” را دنبال کند، شبیه به اپل و فاکسکان، جایی که یک تولید کننده شخص ثالث با دسترسی محدود به فناوری اختصاصی، تولید را انجام می دهد.

کارشناسان صنعت سرمایه گذاری هیوندای در تحقیق و توسعه باتری را یک حرکت استراتژیک برای افزایش بهره وری هزینه و کاهش وابستگی به تامین کنندگان خارجی باتری می دانند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ