اختصاصی اکونیوز|

درهای چین همچنان به روی سرمایه‌گذاران باز است

اقتصاد ایران: مدیران چند شرکت‌های چندملیتی اعلام کردند که تلاش‌های مداوم چین برای افزایش تقاضای داخلی و تقویت تاب‌آوری زنجیره تأمین، و همچنین سوق دادن مشاغل به سمت تحول سبز و دیجیتال، راه را برای همکاری عمیق‌تر کسب‌وکارهای جهانی در بازار چین در این سال هموار خواهد کرد.

به گزارش بخش بین‌الملل خبرگزاری اقتصاد ایران به نقل از China Daily، آن‌ها افزودند که با وجود کاهش رشد تجارت جهانی و سرمایه‌ی‌گذاری در سال‌های اخیر، شرکت‌های خارجی همچنان مصمم به افزایش سرمایه‌گذاری خود در بازار چین هستند.

لان چینگ‌کسین، استاد متخصص در مطالعات سرمایه‌گذاری فرامرزی در دانشگاه تجارت و اقتصاد بین‌المللی پکن، گفت که با پذیرش دوران جدید رشد سبز و نوآوری‌محور توسط چین، سرمایه‌گذاران جهانی به طور فزاینده‌ای بر راه‌حل‌های دیجیتال، بهینه‌سازی زنجیره تأمین، تولیدات سطح بالا، نوآوری سفارشی و مشاغل سبز در بازار چین تمرکز می‌کنند.

چن شی‌هوا، معاون دبیرکل انجمن خودروسازان چین، با اشاره به پذیرش گسترده مدل زبان بزرگ پیشرفته DeepSeek در میان کاربران داخلی و خارجی، گفت که توانایی چین در جذب سرمایه‌گذاری خارجی در این سال بیشتر خواهد شد.

DeepSeek، یک شرکت نوپا دو ساله مستقر در هانگژو، استان ژجیانگ، مدل زبان بزرگ منبع باز به همین نام را با هزینه‌ای بسیار کمتر از همتایان خارجی خود ایجاد کرده است.

با وجود اینکه تنش‌های ژئوپلیتیکی در حال افزایشند، تقاضای جهانی همچنان ضعیف بوده و برخی کشورها مقررات سرمایه‌گذاری را تشدید کرده‌اند، اما داده‌های وزارت بازرگانی نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۴، ۵۹۰۸۰ شرکت جدید با سرمایه‌گذاری خارجی در چین تاسیس شده است که نشان‌دهنده افزایش ۹.۹ درصدی سالانه است.

شرکت کامینز، تولیدکننده موتورهای آمریکایی، قصد دارد امسال سهم بازار خود را در بخش‌های کاربردی کلیدی در چین، از جمله تجهیزات تولید برق برای مراکز داده و تولیدات پیشرفته، افزایش دهد.

ناتان استونر، معاون رئیس جمهور کامینز، گفت: ما در کنار شرکای محلی، سرعت نوآوری در سیستم موتور احتراق داخلی، از جمله موتورهای دیزلی با راندمان بالا، گاز طبیعی و موتورهای احتراق داخلی هیدروژنی را نیز افزایش خواهیم داد.

گروه نوشیدنی تایلندی TCP، مشتاق به تصاحب سهم بیشتری از بازار در چین، اواخر امسال عملیات یک پایگاه تولیدی در منطقه خودمختار گوانگشی ژوانگ را برای تأمین نوشیدنی انرژی‌زای محبوب ردبول خود آغاز خواهد کرد.

بر اساس نظرسنجی اخیر توسط اتاق بازرگانی و صنعت ژاپن در چین، بیش از ۵۸ درصد از شرکت‌های ژاپنی مورد بررسی، چین را به‌عنوان بازار کلیدی برای فعالیت‌های جهانی خود می‌شناسند و قصد دارند سرمایه‌گذاری خود در بازار چین را در این سال حفظ یا گسترش دهند.

چندین عامل بر تصمیمات سرمایه‌گذاری آن‌ها تأثیر گذاشته است، از جمله افزایش تقاضا و افزایش سفارشات.

 این اتاق گفت که تاجران ژاپنی همچنین امسال به دلیل بهبود محیط کسب‌وکار، سیاست بدون ویزا برای شهروندان ژاپنی و ابتکارات دولتی مانند سیاست‌های تجارت، اعتماد بیشتری به بازار چین دارند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ