وی به ضرورت برنامه محور کردن تمام اقدامات وزارتخانه تاکید کرد و افزود: انتظار دارم معاونان و مدیران وزارتخانه بر طبق سیاستهای کلی، برنامهها و اقدامات اجرایی را عملیاتی کنند.
وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی با اشاره به ۲۰ محور سیاستی اعلامشده، اظهار کرد: این محورها، انتظارات و سیاستهای اصلی ما هستند و همه همکاران در سراسر کشور باید به آنها پایبند باشند.
نمایشگاه، زمینهای برای توسعه گردشگری
صالحی امیری نمایشگاه گردشگری را فرصتی برای معرفی ظرفیتهای ایران دانست و تصریح کرد: در این رویداد، تصویر کاملی از گردشگری کشور به نمایش گذاشته شد و سرمایهگذاران، بخش خصوصی، مقامات دولتی و مهمانان خارجی از نزدیک با این ظرفیتها آشنا شدند.
وی با اشاره به پوشش گسترده نمایشگاه در رسانه ملی، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۵۰ برنامه مرتبط در صداوسیما عمدتا به صورت زنده بازنشر شد که بهواسطه آن، مردم از قاب تلویزیون و به صورت مجازی ایران و جذابیتهای آن را در خانههای خود مشاهده کردند.
وزیر میراثفرهنگی همچنین از دیدارهای متعدد با مقامات خارجی در حاشیه این نمایشگاه خبر داد و گفت: این اتفاقات نشاندهنده اهمیت این رویداد در دیپلماسی گردشگری کشور است.
هدفگذاری برای ۱۵ میلیون گردشگر
صالحی امیری با تأکید بر اینکه نمایشگاه گردشگری تنها سرآغاز یک جریان سازی است، ادامه داد: هدف نهایی ما توسعه گردشگری کشور است و در این راستا، باید بلافاصله به سمت تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه حرکت کنیم.
وی افزود: بر اساس این برنامه، باید تا پایان آن، تعداد گردشگران ورودی را به ۱۵ میلیون نفر برسانیم؛ این یعنی هر سال باید ۱.۵ میلیون گردشگر بیشتر از سال قبل جذب کنیم که کاری سخت اما شدنی است.
وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی بر لزوم توسعه زیرساختهای گردشگری تأکید و اظهار کرد: برای رسیدن به این هدف، نیازمند افتتاح سالانه ۱۰۰ هتل جدید و تأمین سرمایه لازم برای ساخت آنها هستیم.
توسعه روابط بینالمللی برای جذب گردشگر
صالحیامیری تقویت بخش بینالملل گردشگری را از اولویتهای وزارتخانه دانست و گفت: بهجای تمرکز صرف بر تهران، باید با تبلیغات مؤثر، معرفی زیباییهای ایران، استفاده از ظرفیت چهرهها، هنرمندان و همکاری با ایرلاینهای بینالمللی، جذب گردشگران خارجی را افزایش دهیم.
وی با اشاره به اهمیت بازارهای منطقهای افزود: در تاجیکستان، پیوند عمیق فرهنگی میان دو کشور را بهوضوح مشاهده کردیم و باید از این ظرفیت برای جذب گردشگران بیشتر استفاده کنیم.
وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی همچنین به لزوم حل چالشهای موجود در مسیر جذب گردشگران آذربایجان و ارمنستان اشاره کرد و گفت: در جلسات مشترک با این کشورها، بهدنبال راهکارهایی برای توسعه همکاریهای گردشگری هستیم.
نیاز به توسعه زیرساختهای حملونقل
صالحیامیری افزایش ظرفیت حملونقل گردشگری را یک ضرورت دانست و ادامه داد: برای تحقق اهداف برنامه هفتم، باید هشت هزار وسیله نقلیه جدید در بخش حملونقل گردشگری تأمین کنیم و تعداد هواپیماهای کشور را ۵۵۰ فروند افزایش دهیم.
وی تأکید کرد: جذب گردشگر، توسعه زیرساختها و اصلاح نظام حکمرانی در این حوزه ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند و باید همه انرژی خود را برای تحقق این اهداف به کار بگیریم.
مستندسازی نمایشگاه برای سالهای آینده
وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی در پایان با قدردانی مجدد از عوامل اجرایی نمایشگاه، بر لزوم مستندسازی این رویداد تأکید کرد و گفت: این نمایشگاه باید بهعنوان مبنای مقایسه برای سالهای آینده ثبت شود تا بتوانیم میزان پیشرفت و مسیر حرکت خود را بهدرستی ارزیابی کنیم.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه