«پاکرو» محبوب ترین سدان هیوندای را به نمایش گذاشت
اقتصاد ایران: هیوندای سوناتا در میان محصولات این خودروساز کرهای، همواره نماد یک خودرو سدان خانوادگی باکیفیت بوده که سواری نرمی هم دارد. «پاکرو» از شرکتهای موفق واردکننده بهشمار میرود که در ششمین دور برگزاری نمایشگاه بینالمللی خودرو تهران واقع در «شهر آفتاب» با سوناتا هیبرید حاضر شد. این سدان میانسایز خانوادگی هیبرید نخستین محصول کرهای در نمایشگاه بینالمللی خودرو تهران بهشمار میرود که با استقبال بسیار خوبی نیز مواجه شد.
طراحی زیبای بدنه سوناتا هیبرید
مدلهای هیبرید هیوندای سوناتا واردشده توسط شرکت پاکرو بهکشور، همگی نسخه GLS پلاس هستند و بهعنوان مدل فولآپشن شناخته میشوند. این سدان کرهای در سه رنگ سفید صدفی، مشکی صدفی و طوسی بهدست مشتریان میرسد.
جالب است بدانید تمام نسخههای هیبرید سوناتا بهعنوان محصول جدید هیوندای که توسط شرکت پاکرو وارد کشور شده، سفارش ایران است. سال 2014 میلادی بود که کمپانی هیوندای نسل هفتم محبوبترین سدان میانسایز خانوادگی خود یا همان سوناتا با پسوند LF را راهی بازار جهانی کرد. سوناتا LF برخلاف نسل ششم خود یعنی YF از استایل لوکستر، جذابتر و زیباتری برخوردار است. طولی نکشید که در سال 2018 میلادی نسخه فیسلیفت این خودرو بهجهان معرفی شد.
بر این اساس تمام نسخههای هیبرید سوناتا واردشده توسط شرکت پاکرو به کشورمان، فیسلیفت هستند و از استایل اسپرت و عضلانی برخوردارند. درعین حال رنگ بدنه مدلهای 2019 این خودرو که پس از حدود پنج سال از گمرک کشور ترخیص شدهاند، همچنان حفظ شده است که این مساله از کیفیت بالای محصولات این خودروساز خبر میدهد. سوناتا هیبرید پاکرو از استایلی فستبک برخوردار است و ستون C کشیده و فرمت خمیده سقف سبب شده است استایل بسیار جذاب و اسپرتی داشته باشد.
همچنین استفاده از رینگهای 17 اینچی وقار این خودرو را دوچندان کرده است. به بیان سادهتر، سوناتا هیبرید واردشده توسط پاکرو، یک سدان خانوادگی اسپرت با طراحی بهروز و جوانپسند است. از سوی دیگر چراغهای کشیده در جلو بههمراه جلوپنجره 6 ضلعی آبشاری و چراغهای کشیده در عقب با حجمپردازی خاص، نمای زیبایی بهاین سدان بخشیده است.
سطح امکانات رفاهی و ایمنی
در بخش امکانات رفاهی و ایمنی، فهرستی طولانی از آپشنها روی این خودرو نصب شده که مهمترین آنها عبارتند از: 6 ایربگ 10 نقطهای، کروزکنترل تطبیقی، سیستم پایش نقاط کور به همراه شناسایی عابرپیاده، سیستم کنترل فواصل، سیستم هشدار انحراف از مسیر، سیستم کمکی آغاز حرکت در سربالاییها، سیستم کنترل حرکت در سرپایینی، دوربین دید عقب، سنسور باران، سنسور پارک، چراغهای LED، سقف پانورامیک، گرمکن و سردکن صندلیها، تریم مارون، ترمز پارک برقی، اتوهلد، آینه میانی الکتروکرومیک، شارژر وایرلس گوشی هوشمند، سیستم صوتی اینفینیتی و سیستم تهویهمطبوع دوگانه دارای دریچههای مجزا برای سرنشینان عقب.
کابین بهروز و باکیفیت سدان هیوندای
با ورود بهکابین نسخه هیبرید سوناتا مدل 2019 پاکرو شاهد سبک طراحی بسیار جذاب و بهروزی هستیم که تریم مارون بهکار رفته در آن جذابیت کابین را دوچندان میکند. درعین حال آنچه درمورد کیفیت بالای رنگ بدنه این خودرو گفته شد، در مورد کابین آن نیز صادق است و با گذشت پنج سال از تاریخ تولید آن (مدل 2019) همچنان کیفیت ادوات کابین این خودرو قابل تحسین است. نکته مهم درباره کابین این سدان محبوب خانوادگی هیوندای، حفظ کیفیت چرم و متریال داخلی است که پس از مدتی ترخیص از گمرک، همچنان کیفیت ساخت خود را حفظ کرده است.
جالب است بدانید کلاستر با ترکیبی از آنالوگ-دیجیتال و با وجود یک نمایشگر 7 اینچی در بخش میانی داشبورد بههمراه تنظیمات الکترونیکی پنل سیستم تهویهمطبوع، فضای کاملا مدرنی را فراهم آورده است. غربیلکفرمان خوشدست و دستهدنده اسپرت، تجربه رانندگی بسیار هیجانانگیزی را در اختیار راکب قرار میدهد. طراحی سقف پانورامیک نیز فضای داخلی را بسیار دلنشین جلوه میدهد.
جالب است بدانید استفاده از پلاستیک نرم Soft Touch و چرم باکیفیت و دکوراتیو چوب، فضای لوکسی را فراهم آورده است. از سوی دیگر کیفیت و دقت در مونتاژ بهحدی بالاست که برخلاف برخی چینیهای حاضر در بازار ایران، از کیفیت بالایی برخوردار است. همین عامل سبب شده است کابین این خودرو کاملا ایزوله و فاقد هرگونه صدا باشد.
قلبی که پرتوان میتپد
هیوندای سوناتا هیبرید نسل هفتم نسخه فیسلیفت از پیشرانه پرتوان هیبرید بهره میگیرد. بر این اساس قلب تپنده بنزینی آن را یک موتور 4 سیلندر خطی 2 لیتری اتمسفریک تشکیل میدهد. این موتور (موسوم به Nu) با شرایط سوختی و جوی ایران سازگار است. همین مساله سبب شده است سوناتا هیبرید جزو کماستهلاکترین خودروهای بازار کشورمان باشد.
یک موتور الکتریکی پرتوان با پیشرانه احتراقداخلی هماهنگ شده تا بهصورت ترکیبی بتواند 202 اسببخار قدرت و حداکثر 320 نیوتونمتر گشتاور تولید کند. هرچند که موتور الکتریکی 38 کیلوواتی (50.9 اسببخاری) بهتنهایی راندمان بالایی را ایجاد میکند.
از سوی دیگر گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ-ترونیک اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت بهچرخهای جلو را برعهده دارد. با وجود این گیربکس 6 سرعته اتوماتیک و بهلطف پروگرامینگ جدید و ساختاری که دارد، تعویض دندهها بهنرمی و بسیار دقیق انجام میشود. همچنین جالب است بدانید بهلطف سفارشگذاری پاکرو بههیوندای، قوای محرکه سوناتا هیبرید با شرایط سوختی و جوی کشور سازگار بوده و هزینه نگهداری بسیار پایینی دارد.
از سوی دیگر گارانتی 5 ساله این خودرو، سبب برتری سوناتای هیبرید نسبت بهسایر رقبای خود در بازار ایران میشود. در بخش خدمات پس از فروش، پاکرو در سطح بسیار بالایی قرار دارد و همین امر سبب اطمینان خاطر مشتریان میشود.
کیفیت سواری و عملکرد هندلینگ
سیستم تعلیق هیوندای سوناتا هیبرید نسل هفتم فیسلیفت در محور جلو مکفرسون بههمراه طبقهای بهینهسازیشده است. این خودرو در محور عقب با ساختار مولتیلینک همراه است. این ساختار سیستم تعلیق در کنار سایز تایرهای 55/215 با رینگهای 17 اینچی آلومینیومی، سواری بسیار نرم و دلچسبی را بهسرنشینان هدیه میدهد. در حقیقت بهلطف حفظ چنین ساختاری، همان سواری نرم و باکیفیت سوناتا را شاهد هستیم. توزیع وزن میان دو محور جلو و عقب و مرکز ثقل نسبتا بالا نیز سبب شده است هندلینگ این سدان بهکمک فرمان برقی، عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.
ارزش هیوندای سوناتا هیبرید
هیوندای سوناتا هیبرید واردشده بهکشور توسط شرکت پاکرو در بازه قیمتی 6 میلیارد تومان قرار دارد. جالب است بدانید در ششمین نمایشگاه بینالمللی خودرو تهران شاهد استقبال بسیار زیادی از این خودرو بودیم و افراد زیادی تقاضای خرید هیوندای سوناتا هیبرید شرکت پاکرو را داشتند. بر این اساس میتوان گفت تنها گزینه باکیفیت کرهای حاضر در نمایشگاه بینالمللی تهران، سوناتا هیبرید شرکت پاکرو بود که همین مساله سبب استقبال بسیار خوب از این خودرو شد.