معرفی فرهنگ و هنر ایران درنمایشگاه دیپلماتیک YWCA
اقتصاد ایران: فرهنگ و هنر ایران توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند، در نمایشگاه دیپلماتیک YWCA معرفی شد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، نمایشگاه دیپلماتیک YWCA یکی از رویدادهای فرهنگی بینالمللی تایلند در مرکز تجاری سنترال ورلد بانکوک برگزار شد و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند با رویکرد هدف معرفی فرهنگ و هنر ایران، با مجموعهای از صنایع دستی و هنرهای سنتی ایرانی در این رویداد حضور پیدا کرد.
در ایندوره از نمایشگاه مذکور علاوه بر جمهوری اسلامی ایران، کشورهایی همچون آلمان، فرانسه، اسپانیا، دانمارک، نروژ، ایتالیا، یونان، پرتغال، پرو و … شرکت داشتند.
رایزنی فرهنگی ایران با در اختیار داشتن ۲ غرفه در طبقه همکف این نمایشگاه به معرفی دستاوردهای فرهنگی و هنری ایران پرداخت. از دیگر بخشهای این رویداد، بخش غذاهای بینالمللی در طبقه سوم است که تجربهای خاص از غذاهای مختلف دنیا را به بازدیدکنندگان ارائه داد. رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد در نمایشگاه سال آینده، علاوه بر حضور در نمایشگاه و عرضه صنایع دستی و محصولات ایرانی در بخش غذای بین المللی غذای ایرانی را نیز بگنجاند.
پیش از آغاز این رویداد، تلویزیون تایلند در برنامهای ویژه به معرفی غرفههای جذاب نمایشگاه پرداخت و صنایع دستی و هنرهای ایران را نیز بهعنوان بخشی ویژه به نمایش گذاشت. در این برنامه، اقلام ایرانی مانند میناکاری، تابلو فرشهای دستباف، خاتمکاری و سفال لعابدار معرفی شدند و توضیحاتی درباره پیشینه و تکنیکهای خاص این آثار به مخاطبان ارائه شد. این معرفی رسانهای، بازدیدکنندگان را به غرفه ایران جذب کرد و باعث شد تعداد زیادی از مردم با علاقه و شناخت قبلی از هنرهای ایرانی، به غرفه ایران مراجعه کنند.
نمایشگاه دیپلماتیک YWCA فرصتی برای کشورهای شرکتکننده فراهم میآورد تا فرهنگ و صنایع دستی خود را معرفی کرده و از درآمد حاصل از فروش این آثار برای امور خیریه استفاده کنند.
حضور رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این بازار، علاوه بر هدف معرفی و گسترش فرهنگ و هنر ایرانی، نمادی از تعامل فرهنگی و گسترش دوستی بین دو کشور ایران و تایلند به شمار میرفت. این حضور با توجه به همزمانی آن با هفتادمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و تایلند، از اهمیت ویژهای برخوردار بود و به عنوان سمبلی از روابط مستحکم و دوستانه میان دو ملت شناخته شد. معرفی آثار ایران در رسانههای محلی و شبکههای اجتماعی، بازتابهای مثبتی داشت و به شناخت بیشتر مردم تایلند از فرهنگ و هنر ایران کمک کرد.