معاون سیاسی وزیر کشور:

استانداران بر اساس ۱۸ شاخص انتخاب می‌شوند

اقتصاد ایران: معاون سیاسی وزارت کشور با اشاره به ۱۸ شاخص برای انتخاب استانداران گفت: همه استانداران سوابق و تجارب قابل توجه و موفقی دارند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  علی زینی‌وند معاون سیاسی وزارت کشور  در رابطه با انتخاب استانداران به وجود شاخص‌های ۱۸ گانه در این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: دولت برای انتخاب وزرا و همینطور استانداران ساز و کاری را تعریف کرد، مطابق آن دولت خود را از مشورت گروه‌های مختلف و نمایندگان مجلس محروم نکرد. واقعاً مشورت همه را گرفتیم.

وی بیان کرد: کمیته انتصاب استانداران از اول شهریور، مستقر شده بود و بر اساس شاخص‌هایی در بین ۵۰۰ نفر که از گروه‌های مختلف پیشنهاد شده و سوابق کاری آنها به این کمیته‌ها ارسال شده بود، بررسی و ارزیابی انجام شد.

معاون سیاسی وزارت کشور با اشاره به اینکه به طور متوسط برای هر استان ۵ تا ۷ گزینه پیشنهادی به وزارت کشور توسط کمیته‌های ارزیابی معرفی شده است، افزود: ساز و کار انتخاب استانداران، شیوه بسیار خوبی بود. وزارت کشور مطابق شاخص‌های ۱۸ گانه رئیس جمهور که بر اساس آنها وزرا را انتخاب کرد در حال بررسی گزینه‌های پیشنهادی استانداران است.

زینی‌وند همچنین به ظرفیت‌های هر استان و نظام مسائل مخصوص هر استان که مورد توجه وزارت کشور در انتخاب استانداران است پرداخت و گفت: استانداران بر اساس نیازهای هر استان تعیین می‌شوند و در انتخاب ۱۳ استانی که تاکنون معرفی شده بودند، همه آنها سوابق و تجارب قابل توجه و موفقی دارند.

وی با تاکید بر اینکه در انتخاب استانداران قومیت، جنسیت و دیدگاه سیاسی آنها ملاک عمل نبوده است، اظهار کرد: ۱۸ شاخصی که برای انتخاب آنها احصاء شده بود، تنها ملاک عمل در این انتخاب‌ها بوده است. نظام ارزیابی استانداران بر اساس شاخص‌های انتصابی در دست تدوین است. وزیر کشور تکلیف کرده است که ظرف یک سال همه استانداران بر اساس این شاخص‌ها در عملکردشان مورد ارزیابی واقع شوند و بر همین اساس میزان موفقیت آنها سنجش می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ