یادگیری کدامیک از زبان‌های جهان سخت تر هست؟

اقتصاد ایران: برای سخن‌گویان به هر زبانی، یادگیری برخی زبان‌ها آسانتر و یادگیری برخی سخت‌تر است؛ برای کسانی که زبان مادری‌شان انگلیسی است، زبان‌هایی وجود دارند که یاد گرفتنشان ممکن است سال‌ها طول بکشد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، طبق آمار SIL International، بیش از ۷۰۰۰ زبان در سراسر جهان وجود دارد. بیشتر مردم دنیا تنها به یکی از آن‌ها به عنوان زبان اول صحبت می‌کنند و در طول زندگی خود چندین زبان را به عنوان زبان دوم می‌آموزند. هر زبانی در نوع خودش منحصر به فرد است و تفاوت‌های واژگانی و دستوری آن‌ها را از همتایان زبانی خود متمایز می‌کند. برخی از زبان‌ها ارتباط نزدیکی با هم دارند در حالی که برخی دیگر هیچ شباهتی به هیچ زبان دیگری ندارند.

تعیین اینکه کدام زبان برای یادگیری سخت‌ترین است، به چند عامل بستگی دارد که در ادامه خواهیم گفت.

خانواده‌های زبان

حروف چینی روی معبدی در هانگژو، چین

به طور کلی می‌توان گفت یادگیری زبانی که ارتباط نزدیکی با زبان اول زبان‌آموز دارد، نسبت به یادگیری زبانی که هیچ ارتباطی با زبان اول او ندارد، تلاش آسان‌تری در زبان‌آموزی است. بنابراین، برای یک انگلیسی زبان، یادگیری بسیاری از زبان‌های اروپایی دیگر آسان‌تر از ویتنامی، ناهواتل یا ناواهو است!

هرقدر زبانی در شجره‌نامه خانواده‌های زبانی به انگلیسی نزدیکتر باشد، یادگیری آن برای یک انگلیسی‌زبان آسان‌تر است. انگلیسی به گروه زبان‌های آلمانی تعلق دارد که شامل آلمانی، هلندی، نروژی، دانمارکی، سوئدی، ایسلندی و آفریکانس نیز می‌شود.

انگلیسی‌زبان‌ها کدام زبان‌های جهان را سخت یاد می‌گیرند؟
درخت زبان‌های هند و اروپایی

به این گروه، گروه‌های دیگر زبان اروپایی مانند زبان‌های رومی نیز مربوط می‌شود که شامل فرانسوی، رومانیایی، ایتالیایی، اسپانیایی و پرتغالی می‌شود. از منظر انگلیسی، یادگیری یکی از این زبان‌ها به طور کلی دشوارتر از یادگیری یک زبان آلمانی است، اما بسیار ساده‌تر از یادگیری یک زبان کاملاً نامرتبط مانند عربی است.

یک گروه اصلی دیگر از زبان‌های اروپایی، گروه اسلاوی است که شامل روسی، اوکراینی، لهستانی، بلغاری، صربی و کرواتی است.

زبان‌های دیگر مانند فنلاندی، مجارستانی و استونیایی به گروه زبان اورالیک تعلق دارند و حتی از انگلیسی نیز حذف شده‌اند. فنلاندی و مجارستانی حتی از این جهت شهرت پیدا کرده‌اند که یادگیری‌شان بسیار دشوار است.

رتبه‌بندی زبان‌های خارجی برای انگلیسی‌زبان‌ها

انگلیسی‌زبان‌ها کدام زبان‌های جهان را سخت یاد می‌گیرند؟
فرهنگ لغت انگلیسی-آفریکانس


مؤسسه خدمات خارجی (FSI) مؤسسه آموزشی اولیه ایالات متحده برای اعضای جامعه خدمات خارجی ایالات متحده است. به این ترتیب، FSI مسئول کمک به متخصصان و دیپلمات‌ها برای یادگیری زبان‌ها به منظور ارتقای سیاست خارجی ایالات متحده است. FSI زبان‌ها را بر اساس آسانی یادگیری از منظر انگلیسی دسته‌بندی می‌کند. زبان‌ها از رده I (ساده‌ترین) تا رده V (سخت‌ترین) رتبه‌بندی شده‌اند. رده I شامل زبان‌هایی می‌شود که یادگیری آن‌ها به ۲۳ تا ۲۴ هفته (۵۷۵ تا ۶۰۰ ساعت) زمان نیاز دارد. چندین زبان ژرمنی و رومی در این دسته قرار دارند که شامل نروژی، آفریکانس، فرانسوی و اسپانیایی می‌شوند.

اگرچه زبان آلمانی ارتباط نزدیکی با انگلیسی دارد، اما پیچیدگی‌های قابل‌توجهی دارد که آن را از انگلیسی متمایز کرده و یادگیری آن را دشوارتر از زبان‌های رده اول کرده است. آلمانی یک زبان رده دوم است و زبان‌آموزان می‌توانند انتظار داشته باشند پس از ۳۰ هفته (۷۵۰ ساعت) مطالعه شدید، به این زبان مسلط شوند. گروه‌های زبانی غیرمرتبط با انگلیسی، مالزیایی، اندونزیایی و سواحیلی زبان‌های دسته سوم هستند که به ۳۶ هفته (۹۰۰ ساعت) مطالعه نیاز دارند.

زبانهای رده چهارم دست‌کم به ۴۴ هفته (۱۱۰۰ ساعت) مطالعه نیاز دارند و شامل بلغاری، هندی (ارتباط بسیار دور با انگلیسی)، روسی، یونانی، چکی، تایلندی، فنلاندی، استونیایی، تاگالوگ، خوسایی، و زولو و بسیاری دیگر می‌شود.

رده پنجم: سخت‌ترین زبان‌ها برای یادگیری (از دیدگاه انگلیسی!)

انگلیسی‌زبان‌ها کدام زبان‌های جهان را سخت یاد می‌گیرند؟
تابلوهای ژاپنی در توکیو


تعداد انگشت‌شماری از زبان‌ها به رده پنجم تعلق دارند که به ۸۸ هفته (۲۲۰۰ ساعت) زمان برای یادگیری نیاز دارند. این زبان‌ها چینی ماندارین، کانتونی چینی، عربی، کره‌ای و ژاپنی هستند. از میان این زبان‌ها، زبان ژاپنی با نحو متفاوت، سه سیستم نوشتاری متفاوت و سلسله‌مراتب پیچیده‌ی آداب، سخت‌ترین زبان محسوب می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ