امنیت سایبری، مشکل جدید صنعت خودرو

اقتصاد ایران: عصر خودرو- با ورود تکنولوژی ها و فناوری های جدید به خودرو های معمولی، چالش های بیشتری به صنعت خودرو سازی اضافه شده است، تازه هنوز به ماشین های خودران اشاره نکرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، گجت های مختلف در خودرو های جدید گاها دچار مشکلات نرم‌افزاری می‌شوند و مردم باید با دریافت آپدیت از طریق اتصال بی‌سیم یا مراجعه به نمایندگی ها اقدام به حل مشکل کنند. در این میان ممکن است مدل های قدیمی تر به روز رسانی های جدید را دریافت نکرده و صاحبان خود را دچار مشکلات زیادی کنند. از طرفی کمپانی های بیشتری روز به روز مدل های خودران جدید و در سطوح مختلف معرفی میکنند. این خودرو ها باید از نظر کارکرد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد تایید بخش های مختلف دولتی در کشور ها قرار بگیرند تا اجازه تردد داشته باشند.

یک مشکل یا هک ساده نرم‌افزاری می‌تواند جان بسیاری از مردم را به خطر بیاندازد، در حالت دیگر اطلاعات دارندگان این خودرو ها در معرض تهدید های جدی قرار دارد. از نظر تئوری خودرو های جدید با اتصال به تلفن همراه عملا به تمامی اطلاعات آن دسترسی دارند، از طرف دیگر رهیاب ماهواره‌ای و میکروفن ماشین ها می‌توانند مکان اشخاص و صحبت های آنان را به شخص یا اشخاصی ارسال کنند.

موسسات امنیت سایبری سرار جهان به این باورند که خودروسازان با مشکلات امنیتی جدید روبرو هستند که قبلا آشنایی چندانی با آن نداشتند و اوضاع روز به روز بدتر خواهد شد.

در سپتامبر گذشته دپارتمان تجارت آمریکا اعلام کرد که به زودی تحقیقات جدیدی در زمینه خودرو های متصل و آنلاین ساخت چین آغاز می‌کند تا مشخص شود سخت‌افزار و نرم‌افزار موجود در این خودرو ها برای امنیت اطلاعات مردم تهدید محسوب می‌شوند یا خیر.

این دپارتمان اعلام کرد تولید و واردات خودرو هایی با سخت‌افزار و نرم‌افزار که مبدا آنها کشور هایی مثل چین و روسیه باشند ممنوع می‌شود.
این قانون ممنوعیت شامل خودرو ها، کامیون ها و اتوبوس ها می‌شود.

مدتی طول می‌کشد تا قوانین جدید ابلاغ و اجرایی شوند اما گفته شده که در بخش نرم‌افزاری خودرو هایی با مدل 2027 و مدل های 2030 در بخش سخت‌افزاری شامل این قوانین خواهند شد.

رئیس یک گروه بزرگ ساخت و تامین خودرو در آمریکا در سخنان خود گفت که خودروسازان یک شبه نمی‌توانند با یکی از بزرگترین و پیچیده ترین زنجیره های تامین کننده صنعت خودرو قطع رابطه کنند، مسلما این امر بسیار زمان‌بر و پرهزینه خواهد بود اما این فرصت چند ساله به شرکت ها و سازندگان اجازه می‌دهد تا خود را با شرایط قوانین جدید وفق دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ