پیشنهاد عجیب هادی حجازی‌فر برای انتخاب بازیگر!

اقتصاد ایران: هادی حجازی فر و الناز شاکردوست به جشنواره فیلم کوتاه آمدند؛ داوران بخش داستانی مشخص شدند و مخاطبان ۱۰ فیلم برتر را انتخاب کردند اگرچه نقدهایی به کیفیت آثار این دوره از جشنواره وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، سومین روز از جشنواره فیلم کوتاه تهران در پردیس ملت برگزار شد. اگرچه شلوغی بسیار زیاد جشنواره و استقبال خوب مخاطبان نقطه روشن این رویداد است، اما کیفیت آثار این دوره از جشنواره هنوز هم محل انتقاد بسیاری از حاضران در جشنواره است.

منتقدین سینمایی معتقدند که کیفیت آثار این دوره از جشنواره نسبت به دوره قبل افت محسوسی داشته، به طوری که حتی تماشای فیلم‌های بخش مستند و بین‌الملل را به آثار بخش داستانی ترجیح می‌دهند. البته در لابه‌لای این آثار، فیلم‌هایی هستند که کیفیت خوبی دارند. «سیزده سالگی»، «پس از پدر»، «بدرود پاریس» و ... از جمله این آثار هستند.

روز سوم جشنواره، میزبان چهره‌های دولتی بود؛ سلیم غفوری قائم مقام معاون سیما، علیرضا تابش و قادر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی نیز در سومین روز از جشنواره فیلم کوتاه تهران به خانه جشنواره آمدند و از روند برگزاری این رویداد بازدید کردند.

علاوه براین هادی حجازی‌فر و الناز شاکردوست از بازیگران شناخته شده کشور هم به پردیس ملت آمدند تا جشنواره رنگ و بوی دیگری بگیرد.  

10 فیلم برتر جشنواره از نگاه مخاطبان تا پایان روز دوم

10 فیلم‌ برتر آرای مردمی تا پایان روز دوم جشنواره اعلام شد.

براساس اعلام هیات نظارت بر آرای مردمی جشنواره فیلم‌کوتاه و با توجه به 2922 تعرفه‌ ماخوذه از صندوق‌ها در روز دوم، 10 فیلم برتر از نگاه تماشاگران تا پایان روز دوم جشنواره به ترتیب حروف الفبا، به این شرح اعلام شدند:

بدرود پاریس

بهش میگن منمنداس

تانکر

تنها کنارهم

حنابندون

روز خداحافظی

رییس شمایی

سر

شیفت

کشک‌های شور عزیز

 

گرفتن بازی از نابازیگران را تست کنید!

هادی حجازی فر نویسنده، کارگردان و بازیگر در نشست تخصصی «هدایت بازیگر» حرف‌های جالبی را بر زبان آورد.

خلاصه‌ای از صحبت‌های او بدین شرح است:

من کامل برای نقشم می‌جنگم، چیزی را که نتوانم درک کنم حضور در آن را نمی‌پذیرم و نمی‌توانم بازی کنم. من خیلی از فیلمنامه ها را رد کردم چون در آن خواندم «هادی با صدای بلند می‌خندد» این در حالی است که من اصلا نمی‌توانم با صدای بلند بخندم البته به آنها نمی‌توانم این دلایل را بگویم چون احساس ضعف در برابر این ماجرا می‌کنم مدیریت یعنی کشف تواناهایی یک بازیگر.

نباید بازیگر را به چیز دیگری تبدیل کرد چون در این صورت تاثیرگذاری روی مخاطب ندارد. خیلی وقت‌ها من ویژگی‌های بازیگر را به فیلمنامه اضافه می‌کنم در «موقعیت مهدی» همه نابازیگر بودند به نحوی که در برخی جاها با هم دعوا می‌کردیم ولی یکی از بازیگران چشم‌هایی که داشت بسیاری از ضعف‌های فیلمنامه‌ای من و البته بازیگری او را می‌پوشاند. من آن آدم را به‌خاطر چشم‌هایش انتخاب کرده بودم.

خیلی از دوستان دوست دارند بازیگر حرفه‌ای در کارشان بیاورند مثلا یک زمانی من سالی چند فیلم کوتاه بازی می‌کردم و می‌گفتم این زکات کار من است اما برخی فیلمنامه‌ها را رد می‌کنم و نمی‌فهمم که چرا باید من در آن حضور داشته باشم. پیشنهاد من این است که گرفتن بازی از نابازیگران را تست کنید!

معرفی داوران آثار داستانی جشنواره فیلم‌کوتاه

در سومین روز از چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران، داوران آثار داستانی بخش مسابقه سینمای ایران این رویداد معرفی شدند.

این هیات متشکل از کمال تبریزی، فرزاد موتمن، سید شهاب‌الدین حسینی، محمدرضا شفاه، درناز حاجی‌ها، آرمان فیاض و میثم مولایی هستند.

معضل همچنان برقرار؛ پارکینگ

دیگر عادت کرده‌ایم که برگزاری جشنواره در پردیس ملت یعنی اعصاب خوردی پیدا کردن جای پارک! یک پارکینگ محدود و تعداد زیادی ماشین که قصد حضور در جشنواره را دارند و نمی‌توانند جای پارک پیدا کنند. علیرغم اینکه بارها این معضل تبدیل به گزارش در رسانه‌ها شده اما ظاهرا قرار نیست اتفاقی در این حوزه بیفتد.

امسال هم جشنواره فیلم کوتاه درگیر این مشکل بود و چه بسا مراجعه‌کنندگان به جشنواره بیشتر هم اذیت شدند چرا که تعداد مهمانان زیادتر شده بود اما تعداد پارکینگ‌ها ثابت!

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ