رئیس جمهور برزیل در اجلاس بریکس حضور نمی‌یابد

اقتصاد ایران: رئیس جمهور برزیل به دلیل کسالتی که اوایل هفته جاری میلادی دچار شد، نمی‌تواند برای نشست سالانه بریکس به روسیه سفر کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از راشاتودی، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل به دلیل کسالتی که اوایل هفته جاری میلادی دچار شد، نمی‌تواند برای نشست سالانه بریکس به روسیه سفر کند.

نشست سه روزه سران کشورهای عضو بریکس در پنجمین شهر بزرگ روسیه یعنی کازان، از روز سه شنبه آغاز می شود.

قرار بود لولا در حاشیه این مراسم با ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ، روسای جمهور روسیه و چین دیدار کند. مائورو ویرا، وزیر خارجه برزیل به جای وی در این کنفرانس شرکت خواهد کرد.

دفتر وی روز یکشنبه در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد: رئیس جمهور لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، طبق توصیه‌های پزشکی و پرهیز موقت از پروازهای طولانی، به اجلاس بریکس در کازان سفر نخواهد کرد.

این دفتر اضافه کرد که لولا از طریق ویدئو کنفرانس در این رویداد شرکت خواهد کرد و در اواخر هفته برنامه عادی خود را دنبال خواهد کرد.

این سیاستمدار کهنه کار 78 ساله روز شنبه پس از جراحت در یک حادثه نامشخص در محل اقامتش در بیمارستان بستری شد. بر اساس بیانیه بیمارستان سیریو-لیبانس در سائوپائولو، ضربه شدیدی به پشت سر رئیس جمهور برخورد کرده است. به گزارش رسانه‌های محلی، وی در حمام خود لیز خورده بود.

بیمارستان گفت: پس از معاینه توسط تیم پزشکی، به وی توصیه شد از پروازهای طولانی مدت خودداری کند.

رئیس جمهور برزیل در حال حاضر از بیمارستان مرخص شده و به خانه بازگشته است.

بریکس (BRICS)  که در سال 2006 ایجاد شد، یک گروه بین‌المللی متشکل از 9 اقتصاد نوظهور شامل برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی، ایران، مصر، اتیوپی و امارات متحده عربی است.

این اتحاد در ابتدا با هدف تقویت همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و تجاری بین این کشورها شکل گرفت و به مرور به یکی از بازیگران مهم در صحنه جهانی تبدیل شد. بریکس به دنبال کاهش وابستگی به قدرت‌های غربی و ایجاد یک نظم چندقطبی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ