استاندار سمنان:

سمنان پایلوت ریشه کنی بی سوادی می‌شود

اقتصاد ایران: سمنان- استاندار سمنان گفت: با توجه به میزان قابل توجه جمعیت با سواد و همچنین زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان سمنان، این استان می تواند به زودی پایلوت ریشه کنی بی‌سوادی در کشور شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، سید محمد رضا هاشمی پیش از ظهر شنبه در شورای آموزش و پرورش استان سمنان به میزبانی استانداری بیان کرد: با توجه به میزان قابل توجه جمعیت با سواد و همچنین زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان سمنان، این استان می‌تواند به زودی پایلوت ریشه کنی بی سوادی در کشور شود.

وی با بیان اینکه نیل به این هدف یک برنامه‌ریزی و عزم جامع در سراسر استان سمنان می‌طلبد، افزود: گام نخست این است که دهیاری‌ها و بخشداری‌های ما به کمک و همراهی آموزش و پرورش آمده و محرومان از تحصیل را شناسایی و معرفی کنند.

استاندار سمنان با بیان اینکه باید تلاش کرد که این افراد با سواد شوند، گفت: تکلیف مشابه نیز در اختیار اداره کل صنعت معدن و تجارت، اداره کل کار، جهاد کشاورزی و… است که در بازدید از اماکن تولیدی و صنعتی و… اگر کارگرانی را ملاحظه می‌کنند که محروم از تحصیل مانده‌اند حتماً آنها را معرفی کنند.

هاشمی بر احصا میزان افراد بازمانده از تحصیل باید با مشارکت و همکاری ادارات کل بهزیستی، کمیته امداد، صمت، پایگاه‌های بسیج روستایی و محله‌های اسلامی و دهیاری در سراسر هشت شهرستان استان سمنان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه آمار می‌تواند پایه برنامه‌ریزی برای ما باشد، افزود: وقتی آمار بازماندگان از تحصیل وجود داشته باشد بهتر می‌توان برای ریشه کنی بی سوادی در استان سمنان اقدام کرد.

گفتنی است آمار با سوادی استان سمنان نزدیک به ۹۹ درصد است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ