تأکید ایران و باکو بر توسعه پروژه‌های مشترک در حوزه انرژی

اقتصاد ایران: وزیر نفت در دیدار با معاون نخست ‌وزیر جمهوری آذربایجان گفت: توسعه و افزایش همکاری‌های دو کشور در حوزه انرژی ضروری و نیازمند زیرساخت‌های لازم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن پاک‌نژاد وزیر نفت امروز (سه‌شنبه، ۲۴ مهر) طی دیدار با شاهین مصطفی یف با بیان اینکه این دو کشور اشتراک‌های تمدنی، تاریخی و ملی زیادی دارند که این موضوع سبب نزدیکی دو ملت می‌شود، گفت: در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، همسایگان اولویت ویژه‌ای دارند و در این میان جایگاه جمهوری آذربایجان هم خاص است از این رو امیدوارم در دولت چهاردهم شاهد ارتقا همکاری‌های دو کشور باشیم.

وی با بیان اینکه حوزه نفت و انرژی یکی از محورهای توسعه روابط اقتصادی با جمهوری آذربایجان است، افزود: در این زمینه از هرگونه ابتکارهای پیشنهادی جمهوری آذربایجان برای ارتقای سطح همکاری‌ها استقبال می‌کنیم.

وزیر نفت با تأکید بر تشکیل کارگروه مشترک دو کشور با هدف شتاب‌بخشی به توسعه همکاری‌ها در حوزه انرژی، معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت را مسئول پیگیری تشکیل و فعالیت در این کارگروه کرد.

آمادگی آذربایجان برای همکاری در پروژه‌های مشترک نفتی با ایران

در ادامه این دیدار معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان ضمن تبریک به وزیر نفت بابت تصدی این وزارتخانه گفت: هم‌اکنون روابط گسترده‌ای بین ایران و جمهوری آذربایجان وجود دارد که مبتنی به ریشه‌های قدیمی است و هدف سفر ما به ایران مرور روابط دو کشور و مذاکره درباره اجرای پروژه‌های آینده است.

مصطفی‌یف با اشاره به دیدار روز گذشته (دوشنبه، ۲۳ مهر) با مسعود پزشکیان، رئیس جمهور دولت چهاردهم افزود: وی علاقه‌مند توسعه روابط ایران با جمهوری آذربایجان است، همچنین الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان به روابط متقابل با ایران اهمیت زیادی قائل است و پایبندی خود را برای اجرای پروژه‌های در حال اجرا و آینده اعلام کرده است.

وی همچنین از تشکیل کارگروه مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان برای پیگیری و توسعه پروژه‌های دوجانبه استقبال کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ