استاندار گیلان:

مشکلات اقتصادی را شناسایی و حل می‌کنیم

اقتصاد ایران: انزلی- استاندار گیلان گفت: مشکلات اقتصادی را شناسایی و حل می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، هادی حق شناس ظهر سه شنبه در نشست با فعالان اقتصادی در سالن اجتماعات سازمان بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به تحولات بزرگ اقتصادی کشور طی سال‌های پس از انقلاب، اظهار کرد: ساخت آزادراه‌ها، فرودگاه‌ها، شبکه‌های ریلی و غیره تحول بزرگی در توسعه مناسبات تجاری دارد اما مشکلات اصلی اقتصاد را باید شناسایی و برای رفع آنها اقدام کرد.

وی مسائل و مشکلات عنوان شده از سوی تجار و بازرگانان در جلسه را بسیار مهم و اساسی عنوان کرد و افزود: ایران قبل از انقلاب به عضویت اکو و پس از انقلاب و در دولت دوازدهم به اتحادیه اقتصادی اوراسیا و در دولت سیزدهم به پیمان بریکس پیوست، این الحاقات به تنهایی برای حل مشکلات اقتصاد کشور کافی نبود لذا اشکال اساسی ما عدم تشخیص درست مسائل است باید مشکل اصلی را مشخص کرده و برای حل آن گام برداریم.

استاندار گیلان تصریح کرد: مسائل و مصائب اقتصادی گیلان که پیش از قبول مسئولیت استانداری مطالعاتی کرده‌ام در این استان باید مرکز نمایشگاهی و یا پایانه صادراتی تعریف شود که در آن نه تنها کالاهای صادراتی این استان بلکه کالاهای صادراتی سراسر کشور در معرض دید تجار و بازرگانان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در استان گیلان پرداخت شد که ۲۰ برابر بودجه عمرانی استان بود، اینکه پول‌ها به چه کسانی پرداخت و در کجا صرف شده است و آیا به هدف برخورد کرده یا خیر؟ این موارد باید مورد بررسی قرار گیرد.

حق شناس با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی را شناسایی و حل می‌کنیم، افزود: باید در تفاهمی مشترک جلسات گفت و گو را برگزار کرده و مسائل را یکایک حل کنیم و در حضور وزیر این مشکلات را مطرح کرده، اولویت را درست و تشخیص داده و منابع را برای حل مشکلات شناسایی کنیم اگر هر کدام از مسئولان در دوره مسئولیت خود بتوانیم چند مساله را حل کنیم، مشکل حل نشده نخواهیم داشت.

وی بر برگزاری منظم شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: پس از عنوان مشکلات نمی‌گذاریم کسی پشت یک مساله حل نکرده پنهان شود همه باید پای کار باشند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ