برگزاری ششمین جشنواره موسیقی و سرود قزوین

اقتصاد ایران: قزوین- مسئول بسیج هنرمندان استان قزوین گفت: ششمین جشنواره موسیقی و سرود سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین در سطح استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  محمد کشاورز اظهار کرد: ششمین جشنواره موسیقی و سرود سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین در سطح استان برگزار می‌شود.

مسئول بسیج هنرمندان استان قزوین بیان کرد: سرود از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون یکی از زیباترین جلوه‌های فن موسیقی در انقلاب اسلامی بوده و با مرور زمان جایگاه یافته و پا رل از مرزها برای حماسه، مقاومت و آزادیخواهان جهان فراتر گذاشته است.

وی افزود: موسیقی و سرودهایی که بنیانش کار و فکر و اجرای جمعی است و از عمق جان سازندگانش برآمده و بر اعماق جان و دل می‌نشیند در ششمین جشنواره موسیقی و سرود انجمن موسیقی بسیج هنرمندان شرکت داده می‌شود.

این مسئول ابراز کرد: هدف از برگزاری این جشنواره حضور گسترده و جذب حداکثری استعدادهای جوان، شناسایی، ساماندهی و حمایت از استعدادهای خالقِ آواز جمعی از جمله آکاپلّا، سرود، همسرایی و موارد این‌چنینی، ایجاد امکان حضور استعدادها فردی و جمعی در مجامع، برنامه‌ها، جشنواره‌ها و مراسم و همفکری برای گسترش و تحکیم حرکت‌های هنرمندانه از طریق سرود در منطقه و جهان است.

کشاورز مطرح کرد: در مرحله استانی جشنواره، دبیرخانه‌های جشنواره‌های استانی بعد از ارسال فراخوان، دریافت و داوری آثار، اولین مرحله را در سطح استان برگزار و آثار منتخب را با شناسنامه کامل تا اول آذر ۱۴۰۳ برای دبیرخانه جشنواره کشوری ارسال می‌کنند.

وی افزود: در مرحله‌ی ملی، دبیرخانه جشنواره بعد از دریافت و داوری مجدد آثار ارسالی از استان‌ها، آثاری را برای اجرای صحن‌های در اختتامیه انتخاب، معرفی و موجبات برگزاری جشنواره را تا پایان آذر ۱۴۰۳ فراهم می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه داوران مرحله ملی پس از دریافت آثار استانی اعلام خواهند شد عنوان کرد: بخش‌های جشنواره شامل آکاپال اجرای زنده، بدون ساز و هرگونه آهنگ ضبط شده، سرود و کُر همسرایی یک یا چندصدایی با همراهی آهنگ ضبط شده و تک آهنگ با کالم در گونه‌های دستگاهی، نواحی، مُدال، تلفیقی و … به همراه آهنگ ضبط شده می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: تأکید جشنواره در بخش‌های آکاپال، سرود و کر بر آواز جمعی و بدون تکخوان است و در بین آثار، اولویت با گروه‌هایی است که به‌صورت آکاپلّا اجرا داشته باشند همچنین آثار ارسالی باید دارای شناسنامه از جمله مواردی چون نام شاعر، آهنگساز، تنظیم‌کننده، نوازندگان، همسرایان و سایر مشخصات باشند.

وی ادامه داد: هرگونه ادعای حقوقی و پاسخگویی بر عهده ارسال‌کننده اثر است، بدیهی است جایزهای جشنواره به صاحب اثر که همان ارسال‌کننده اثر به جشنواره بوده تعلق خواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه در بخش موسیقی پاپ ایرانی آثاری پذیرفته خواهند شد که دارای هویت ایرانی-اسلامی باشند عنوان کرد: دبیرخانه جشنواره از هر بخش آکاپلّا، سرود و تک آهنگ، یک گروه یا یک اثر را به‌عنوان منتخب و در جمع ۳ گروه را به دبیرخانه کشوری معرفی می‌کند و مدت‌زمان هر اثر باید بین ۲ تا ۵ دقیقه باشد.

کشاورز تأکید کرد: از دیگر نکات مهم جشنواره این است که آثار ارسالی به‌صورت تصویری تا حجم ۱۰۰ مگابایت، از اجرای زنده و بدون دست‌کاری ماشینی، نرم‌افزاری – سخت‌افزاری باشد، تمام رده‌های سنی می‌توانند در جشنواره شرکت کنند، گروه‌های سرود و آکاپلّا با تعداد ۵ تا ۱۰ نفر بدون تفکیک جنسیتی می‌توانند شرکت کنند، هیئت انتخاب، می‌تواند یک گروه و یک اثر را به‌عنوان برگزیده و شاخص از بین تمام گروه‌ها و آثار شرکت‌کننده هم معرفی می‌کند.

وی تصریح کرد: محورهای موضوعی جشنواره شامل موضوعاتی از جمله فلسطین، شهدا، شعار سال، بسیج و آزاد خواهد بود.

این مسئول گفت: زمان برگزاری جشنواره استانی تا ۳۰ آبان ۱۴۰۳ و جشنواره کشوری ۲۰ الی ۳۰ آذر ۱۴۰۳ خواهد بود.

وی ابراز کرد: به نفرات برگزیده در استان تندیس، لوح تقدیر و جوایز نفیس اهداء خواهد شد.

این مسئول یادآور شد: جوایز کشوری این جشنواره در سطح آکاپال، سرود و تک آهنگ؛ جایزه نفر اول ۵۰۰ میلیون ریال، جایزه نفر دوم ۴۰۰ میلیون ریال، جایزه نفر سوم ۳۰۰ میلیون ریال و جایزه اثر ویژه ۶۰۰ میلیون ریال خواهد بود.

وی عنوان کرد: جوایز خواننده تک آهنگ؛ نفر اول ۵۰۰ میلیون ریال، نفر دوم ۴۰۰ میلیون ریال و نفر سوم ۳۰۰ میلیون ریال خواهد بود.

کشاورز در پایان گفت: شرکت‌کنندگان برای شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را از طریق پست الکترونیکی com.gmail@honarmoteali یا فضای مجازی ایتا به شماره ۰۹۹۳۶۵۰۲۶۳۳ ارسال کنند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ