معاون وزیر نفت:

مصرف نهایی انرژی در کشور معادل ۴.۷ درصد است

اقتصاد ایران: معاون وزیر نفت گفت: بر اساس تراز هیدرو کربوری تولید نهایی انرژی ۹.۴ میلیون بشکه نفت خام بوده و مصرف نهایی انرژی در کشور معادل ۴.۷ درصد بوده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، هوشنگ فلاحتیان، معاون وزیر نفت در سومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی بهینه سازی مصرف و بهره‌وری انرژی گفت: بر اساس تراز هیدرو کربوری تولید نهایی انرژی ۹.۴ میلیون بشکه نفت خام بوده و مصرف نهایی انرژی در کشور معادل ۴.۷ درصد بوده است.

فلاحتیان ادامه داد: خطوط انتقال و توزیع ۱۸ درصد را انرژی را تشکیل می‌دهد که تلفات انرژی در این بخش قابل توجه است، به طوری که ۲۰۰ هزار بشکه نفت در روز با افزایش راندمان نیروگاهی قابل صرفه‌جویی ۵۰ درصدی است که با احتساب صرفه‌جویی در نیروگاه‌های حرارتی ۳۰ میلیارد دلار صرفه‌جویی امکان پذیر خواهد بود که نیازمند همکاری در بخش مختلف‌های است.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۸۹ کاهش یابد نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش داشته طی ۲۰ سال گذشته رشد اقتصادی از عرضه انرژی اولیه پیشی گرفته است در حالی که در کشور ما این روند معکوس است.
به گفته وی غلبه انرژی در سال‌های آتی دشوارتر خواهد بود و لازم است در بخش‌های عرضه و تقاضا تعادل صورت بگیرد.

فلاحتیان خاطر نشان کرد: اقداماتی نظیر احداث پالایشگاه‌های نفت زمان بر و نیاز به افزایش خوراک دارد که به جای صادرات مجبور به تبدیل آن هستیم.

وی ادامه داد: وزارت نفت در راستای برنامه هفتم اقداماتی انجام داده از جمله جمع‌آوری گازهای فلر که با فعالیت‌های انجام شده در شرایطی هستیم که مواردی که منتج به گازهای مشعل می‌شده به پیمانکاران واگذار شده است.

معاون وزیر نفت توضیح داد: در سال گذشته مذاکراتی با صنایع انرژی بر صورت گرفته که تا ماه آینده قرارداد آن برای توسعه میادین منعقد می‌شود.
به گفته فلاحتیان با ایجاد ساختار حکمرانی بهینه سازی مصرف زیر مجموعه ریاست جمهوری وزارت نفت اعتقاد راسخ به ایجاد چنین سازمانی دارد که تجربه نشان داده تا ایجاد یکپارچگی نشود و سازمانی که از هویت بالاتری برخوردار باشد امکان پذیر نیست.

فلاحتیان خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی برنامه رفع ناترازی گاز، بنزین و نفت گاز را تهیه کردیم و به دولت ارائه کردیم که مسئولیت همه دستگاه‌های ذی‌ربط مشخص شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ