بی ثباتی اقتصاد چین قیمت نفت را کاهش داد

اقتصاد ایران: تداوم نگرانی‌ها درباره کُند بودن رشد اقتصادی چین و اثر منفی آن بر تقاضا برای نفت خام، قیمت این کالای راهبردی را کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران  به نقل از رویترز، قیمت نفت در ساعت‌های اولیه معاملات بازارهای آسیایی روز دوشنبه (۲۳ مهر) در پی انتشار داده‌هایی مبنی بر کاهش نرخ تورم چین و نبود شفافیت درباره برنامه‌های محرک اقتصادی این کشور آسیایی و به‌دنبال آن نگرانی‌ها درباره تقاضای سوخت بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام جهان، کاهش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال تا ساعت ۵ و ۲۳ دقیقه بامداد روز دوشنبه به وقت گرینویچ با ۸۶ سنت یا ۱.۱ درصد کاهش به ۷۸ دلار و ۱۸ سنت به ازای هر بشکه رسید.

در همین حال نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با ۸۳ سنت یا ۱.۲ درصد افت، ۷۴ دلار و ۷۳ سنت برای هر بشکه معامله شد.

هر دو شاخص نفتی پس از افزایش در هفته گذشته در معاملات روز دوشنبه، پیش از اندکی بهبود، بیش از یک دلار برای هر بشکه کاهش یافتند.

قیمت هفتگی برنت هفته گذشته ۹۹ سنت افزایش یافت، در حالی که افزایش دبلیوتی‌آی یک دلار و ۱۸ سنت برای هر بشکه بود.

عامل اخبار منفی از اقتصاد چین بر عامل نگرانی‌های بازار درباره احتمال طولانی‌مدت واکنش رژیم صهیونیستی به حمله موشکی ایران و اثرش بر اختلال احتمالی تولید نفت در منطقه خاورمیانه، غلبه کرد، اگرچه واشینگتن درباره حمله این رژیم به زیرساخت‌های انرژی ایران هشدار داده است.

بر اساس داده‌های رسمی منتشرشده در روز شنبه، فشارهای کاهش تورم چین در ماه سپتامبر تشدید شد و کنفرانس مطبوعاتی در همان روز سرمایه‌گذاران را درباره اندازه بسته محرک برای احیای اقتصاد در دومین اقتصاد بزرگ جهان با تردید روبه‌رو کرد.

پریانکا ساچدوا، تحلیلگر فیلیپ نوا، روز دوشنبه طی یادداشتی گفت: شاخص قیمت مصرف‌کننده چین نشان‌دهنده روند کاهش تورم پایدار و مصرف داخلی ضعیف‌تر با وجود اعلام محرک‌های پولی بزرگ از سوی مقام‌های چینی در ماه سپتامبر است.

بر اساس گزارش اداره ملی آمار چین، شاخص قیمت مصرف‌کننده انتظارها را نادیده گرفت و شاخص قیمت تولیدکننده با سریع‌ترین سرعت طی ۶ ماه گذشته کاهش یافت و نسبت به مدت مشابه سال پارسال افت ۲.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ