وزیر کشور:

بودجه کشور به طرح های اولویت دار تخصیص یابد

اقتصاد ایران: شیراز-وزیر کشور با بیان اینکه یکی از سخت ترین کارهادر کشور تامین اعتبار و تخصیص بودجه است، گفت:نمی‌توان پذیرفت که طرح ناتمامی در کشور وجود دارد، بودجه باید به طرح های اولویت دار تخصیص یابد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، اسکندر مؤمنی صبح یکشنبه در آئین تودیع و معارفه استاندار فارس گفت: استان فارس با وجود بارگاه حضرت احمد ابن موسی (ع) و وجود ظرفیت‌های انسانی و مفاخر مختلف جایگاه ویژه ای در کشور دارد و با فرصت‌های ویژه ای که در این استان وجود دارد می‌توان در کشو اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: مردم استان فارس لایق بهترین‌ها بوده و با توجه به تلاش‌هایی که پیشتر صورت گرفته تاکنون نتوانسته ایم خدمت رسانی ویژه ای به مردم فارس انجام شود البته مردم بهترین داور هستند و هیچگاه کسانی که به آنان خدمت کرده اند را فراموش نمی‌کنند.

مؤمنی افزود: بیشترین زمان برای تعیین استانداران در نظر گرفته شده و باید از ظرفیت‌هایی که در استان‌های کشور در بخش‌های مختلف وجود دارد باید به کار گرفته شود تا بتوان از این ظرفیت‌ها به خصوص در استان فارس به کار گرفته شود از این رو باید در فارس شخصی را منصوب شود که دارای سوابق ملی و استانی باشد از این رو حسینعلی امیری به عنوان استاندار فارس معرفی شد.

وزیرکشور گفت: با نگاهی به سوابق امیری در خواهیم یافت که در حوزه‌های ملی و استانی دارای مناصب مختلفی بوده که این موضوع موجب خواهد شد تا با آشنایی با ارکان مختلف دولت و مجلس از ظرفیت‌های موجود به گونه‌ای استفاده شود که فارس با سرعت بیشتری در مسیر توسعه قرار بگیرد.

مؤمنی افزود: این پایان کار نیست بلکه آغاز مسیری است برای توسعه فارس و این موضوع محقق نخواهد شد مگر آنکه تمامی آحاد جامعه در کنار یکدیگر قرار گرفته و با هم افزایی زمینه توسعه فارس را فراهم کرد.

به گفته این مقام مسئول برای انتخاب استانداران ۱۰ شاخص اصلی در نظر گرفته شده اما طی یک سال آینده تمامی استانداران دولت چهاردهم از طریق چند شاخص مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت اما یکی از مهم‌ترین شاخص‌های استانداران ایجاد همدلی و وفاق در میان آحاد جامعه است.

وی ادامه داد: هم کاری، توسعه و هم افزایی تمامی دستگاه‌های اجرایی برای توسعه باید توسط استانداران انجام شود از این رو استانداری در کشور موفق است که بتواند تمامی دستگاه‌ها را در کنار یکدیگر در مسیر توسعه قرار دهد البته ارتباط مستمر با مردم و مردم محوری باید مدنظر استانداران کشور باشد.

وزیر کشور افزود: استان فارس باید یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در کشور باشد و این استان قطب گردشگری سلامت بوده و هست و باید بر اساس برنامه هفتم توسعه ورود گردشگری در پایان برنامه به ۱۵ میلیون نفر برسد از این رو تلاش‌ها باید در این مسیر قرار بگیرد که برنامه هفتم توسعه در تمامی استان‌های کشور محقق شود.

به گفته این مقام مسئول شاید در زیرساخت‌ها نظیر زیرساخت فرودگاهی و راه‌ها دارای مشکلاتی باشیم اما باید مشکلات جامعه برطرف شده و گردشگری در کشور توسعه یابد.

مؤمنی گفت: یکی از سخت‌ترین شاخص‌هایی که در کشور وجود دارد تأمین اعتبار و تخصیص بودجه است و در کشور به سختی بودجه تأمین می‌شود از این رو روا نیست بودجه‌هایی که به سختی تأمین می‌شود به طرح‌هایی غیر اولویت دار یا طرح‌های غیرفعال اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: به هیچ عنوان نمی‌توان پذیرفت که طرح ناتمامی در استان‌ها و کشور وجود داشته باشد زیرا اولویت‌ها مشخص است و باید بودجه به طرح‌های اولویت دار تخصیص یابد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ