فیلمی از ربوتاکسی و ربو ون تسلا

اقتصاد ایران: شرکت تسلا از دو خودروی ربو تاکسی و ربو ون رونمایی کرد که یکی از آنها خودرویی خودران و برقی و دیگری یک ون خودران با ظرفیت ۲۰ نفر است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، «ربوتاکسی» یک خودروی ۲ نفره با ظاهری آینده نگرانه و ویژگی هایی مانند درهای پروانه ای و شارژی بی سیم است. جالب آنکه این خودرو فرمان ندارد. این خودرو برای موقعیتی طراحی شده که مسافران می توانند راحت بنشینند و تماشاچی باشند و از سوی دیگر خودرو، وظیفه راندن را برعهده گیرد. با این وجود تردیدهایی درباره قابلیت های خودران وسیله نقلیه وجود دارد.

خودروی خودران «سایبرکب» با بدنه ای طلایی رونمایی شد و تا حد زیادی به سایبرتراک شباهت دارد. این وسیله نقلیه پدال و حتی پنجره عقبی ندارد. طراحی آن به طور کامل بر دوربین ها و حسگرها متکی است تا چشم اندازی ۳۶۰ درجه از محیط را فراهم کند. داخل خودرو فضای وسیعی وجود دارد و با توجه به صندوق عقب فضای زیادی برای حمل بار در نظر گرفته شده است.

ماسک درباره این خودرو گفت:« ربو تاکسی» هیچ پریزی ندارد و فقط روی شارژر القای توقف می کند و شارژ می کند.

همچنین وی اعلام کرد تولید سایبر کب قبل از ۲۰۲۷ میلادی آغاز می شود و قیمت آن کمتر از ۳۰ هزار دلار خواهد بود.

فیلمی از ربوتاکسی و ربو ون تسلا

علاوه بر آن در این مراسم از خودروی «ربو ون» نیز رونمایی شد. نمونه اولیه این وسیله نقلیه به اندازه یک اتوبوس است و برای حمل ونقل افراد و بار در مناطق پر جمعیت طراحی شده است. به گفته ماسک «ربو ون» می تواند ۲۰ مسافر یا بار را حمل کند. بدنه این خودرو به رنگ نقره ای متالیک و درهای آن کشویی است. این خودروهم مانند سایبر کب کاملا خودران است.

شرکت ادعا می کند «ربوتاکسی» می تواند هزینه حمل ونقل را به حدود ۲۰ سنت به ازای هر مایل کاهش دهد. از سوی دیگر ادعا شده «ربو ون» می تواند این هزینه را به ۵ تا ۱۰ سنت به ازای هر مایل کاهش دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ