ایران ، یکی از کشورهای پیشرو در پیوند قرنیه

اقتصاد ایران: رئیس انجمن چشم‌پزشکی ایران، از چالش‌های اخیر در تأمین بافت‌های قرنیه خبر داد و اعلام کرد که این موضوع موجب افزایش مدت انتظار بیماران برای پیوند قرنیه شده است. با وجود مشکلات موجود، ایران به عنوان یکی از کشورهای مطرح در زمینه پیوند قرنیه، موفق به خودکفایی در تولید قرنیه مصنوعی شده و به راحتی به خدمات تخصصی چشم‌پزشکی دسترسی دارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، ایران به یکی از کشورهای پیشرو در زمینه تأمین و پیوند قرنیه تبدیل شده است. تا اوایل دهه 60، هزینه پیوند قرنیه در کشورهای مانند اسپانیا و انگلیس حدود 10 هزار دلار برای هر بیمار بود. بافت قرنیه تنها بافت اهدایی است که نیاز به مرگ مغزی ندارد و می‌توان آن را ظرف 6 تا 24 ساعت پس از فوت فرد متوفی برداشت و تا 7 تا 10 روز برای پیوند نگهداری کرد. همچنین، خرید و فروش قرنیه در کشور غیرقانونی بوده و تنها منبع تأمین آن بانک چشم است.

دکتر محمود جباروند، رئیس انجمن چشم‌پزشکی ایران، از چالش‌ها و محدودیت‌های تأمین بافت قرنیه در یک سال اخیر خبر داد و گفت که این مشکلات موجب افزایش انتظار بیماران برای پیوند قرنیه و آسیب به وضعیت چشم آن‌ها شده است.

جباروند خاطرنشان کرد که چشم‌پزشکی ایران از نظر تخصص و مهارت در سطح جهانی قابل مقایسه با کشورهای پیشرفته است. او همچنین تأکید کرد که دسترسی مردم به خدمات تخصصی پزشکی در ایران بسیار آسان‌تر از کشورهای غربی است.ایران،پیشرو در پیوند قرنیه

وی به خودکفایی ایران در تأمین بافت‌های قرنیه اشاره کرد و گفت: «در حال حاضر بیماران برای تهیه بافت قرنیه با مشکل مواجه‌اند و برخی ارگان‌ها همکاری لازم را ندارند. این مسئله باعث شده تا در موارد غیرضروری، جراحان به استفاده از قرنیه‌های مصنوعی روی آورند.»

جباروند هشدار داد که تأخیر در پیوند قرنیه ممکن است باعث عفونت و آسیب‌های جدی به چشم شود. وی همچنین بر اهمیت همکاری ارگان‌ها برای بهبود وضعیت تأمین بافت قرنیه تأکید کرد.

رئیس انجمن چشم‌پزشکان ایران درباره آسیب‌های ناشی از استفاده از موبایل و تبلت به کودکان هشدار داد و تأکید کرد که استفاده از این دستگاه‌ها باید محدود و تحت نظر باشد. همچنین او به اهمیت سنجش بینایی کودکان در مهدکودک‌ها و تأثیر مثبت آن بر کاهش آمار تنبلی چشم اشاره کرد.

در پایان، جباروند از وجود 2500 چشم‌پزشک در کشور خبر داد و تأکید کرد که هیچ منطقه‌ای در ایران از نظر تخصصی در این حوزه فاقد دسترسی نیست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ