نقش مواد غذایی معجزه گر در سلامت زنان

اقتصاد ایران: تغذیه سالم نقش اساسی در زندگی همه افراد دارد، اما برخی از غذاها برای کنترل و پیشگیری از مسائلی که زنان را تحت تاثیر قرار می‌دهند مفید هستند مانند شکستگی استخوان، بارداری و سرطان سینه.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، این "غذاهای فوق العاده" سرشار از مواد مغذی هستند که به محافظت از بدن و حفظ عملکرد خوب آن حتی با افزایش سن کمک می کند.

سویا

سویا مملو از فیبر، چربی های خوب و ترکیبات استروژن مانند به نام ایزوفلاون است. ایزوفلاون ها می توانند دوستان شما در دوران یائسگی باشند. به عنوان مثال، آنها می توانند به خنک کردن گرگرفتگی کمک کنند. 

کلم پیچ

در این برگ‌های سبز مقدار زیادی ویتامین K وجود دارد که با کلسیم و ویتامین D همکاری می‌کند تا استخوان‌های شما را قوی و سالم نگه دارد. یک وعده آن بیش از 20 درصد از مقادیر توصیه شده روزانه ویتامین A و C دارد.

مارچوبه

آیا راه دیگری برای دریافت ویتامین K می خواهید؟ مارچوبه میل کنید. با مصرف نصف فنجان مارچوبه شما یک سوم نیاز روز خود را تامین کرده اید. مارچوبه همچنین سرشار از فولات است که به جلوگیری از نقایص مادرزادی مانند اسپینا بیفیدا کمک می کند.

لوبیا

آنها پروتئین زیادی و بدون چربی (و اغلب هزینه) دارند که همراه با گوشت است و فیبر بالایی دارد. آنها می توانند فشار خون، قند خون و ضربان قلب شما را کاهش دهند.

گریپ فروت

همه چیز در مورد "فلاونوئیدها" است که به کاهش احتمال بروز انواع خاصی از سکته در زنان کمک می کند و همچنین ممکن است به سلامت قلب شما کمک کند. (پرتقال نیز موثر است، اما گریپ فروت قند کمتری دارد.) گریپ فروت ممکن است ترکیب خوبی با داروهای شما نباشد، بنابراین قبل از مصرف آن، با پزشک خود مشورت کنید.

توت و گیلاس

این میوه ها دارای فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند از سلول های سالم در برابر هرگونه آسیب محافظت کنند. توت ها با افزایش سن مغز شما را سالم تر نگه می دارند. به علاوه، برای ساخت کلاژن، پروتئینی که پوست شما را سفت و صاف نگه می دارد، به ویتامین C آنها نیاز دارید.

پاپایا

رنگ قرمز نارنجی آن از بتا کاروتن (مواد موجود در هویج) و لیکوپن (همچنین در گوجه فرنگی و هندوانه) سرچشمه می گیرد. لیکوپن شانس ابتلا به سرطان دهانه رحم و سینه را کاهش می دهد. همچنین یک آنتی اکسیدان است و کلسترول و فشار خون را در سطوح سالم نگه می دارد تا از بیماری قلبی جلوگیری کند.

ماست ساده و کم چرب

وقتی بالای 50 سال دارید به کلسیم بیشتری نیاز دارید. ماست مقدار زیادی از آن را دارد  و فقط 8 اونس بیش از یک سوم کلسیم روزانه را برای شما فراهم می کند. به دنبال نوع غنی شده با ویتامین D باشید تا به بدن شما در استفاده بهتر از این ماده معدنی کمک کند.

ساردین

ساردین سرشار از اسیدهای چرب سالم، ویتامین D و کلسیم است. چربی های امگا 3 موجود در آنها می تواند کیفیت شیر ​​مادر را بهبود بخشد و ساردین برای نوزادانی که مادران آنها در دوران بارداری آنها را خورده اند مفید است. آنها همچنین جیوه کمتری نسبت به سایر ماهی ها دارند.

دانه کتان

دانه کتان آسیاب شده سرشار از فیبر و همچنین لیگنان است، ترکیبات گیاهی که مانند استروژن عمل می کنند که می توانند به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها از جمله سرطان سینه کمک کنند. روغن بذر کتان یک راه عالی برای دریافت امگا 3 است، اما مزایای اضافی برای مبارزه با سرطان را به همراه ندارد. قبل از اینکه بذر کتان را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، با پزشک خود مشورت کنید که می تواند بر عملکرد برخی از داروها تأثیر بگذارد.

گردو

آنها همچنین مملو از اسیدهای چرب سالم هستند و ممکن است به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل از سرطان جلوگیری کنند. 

آووکادو

آووکادو پر از چربی خوب است و در واقع، مطالعات نشان می‌دهند که رژیم‌های غذایی غنی از آووکادو می‌توانند به خلاص شدن از شر چربی‌های شکم و محافظت از چشم و پوست کمک کنند. آنها حتی ممکن است باعث کاهش سطح کلسترول "بد" و افزایش کلسترول "خوب" شوند.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین سرشار از مس، فیبر، ویتامین B6، پتاسیم و آهن است. بهتر از همه، آنها مملو از بتا کاروتن هستند، منبع A+ ویتامین A. همچنین مصرف آنها در دوران بارداری و شیردهی اطمینان حاصل می کند که ریه های کوچک کودک شما سالم و قوی هستند.

اسفناج

فولات دوست شماست. علاوه بر مزایای دوران بارداری، احتمال ابتلا به زوال عقل، بیماری قلبی و سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد. اسفناج فولات و لوتئین نیز دارد. این آنتی اکسیدان از عدسی و شبکیه چشم محافظت می کند و حتی ممکن است چین و چروک پوست شما را از بین ببرد.

جگر گاو

ممکن است در لیست غذاهایی که میل می کنید نباشد، اما جگر گاو منبع عالی فولات و اسید فولیک است که با اختلاف زیادی از رقبای گیاهخواران برتر مانند اسفناج و نخود سیاه چشم پیشی می گیرد. 

گوشت گاو بدون چربی

وقتی صحبت از گوشت گاو شد، گوشت قرمز آهن زیادی دارد و بعد از 18 سالگی، شما به مقدار زیادی از آن نیاز دارید؛ حتی بیشتر از مردان! گوشت گاو غنی از آهن است و همچنین روی و ویتامین B  بدن شما را تامین می کند. اما زیاده روی نکنید. این احتمال وجود دارد که مصرف زیاد گوشت قرمز منجر به فیبروم رحم شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ