آیا توسان هم می‌تواند هیجان‌ انگیز باشد؟

اقتصاد ایران: توسان نام ‌آشنا و معروف کراس‌ اوور کامپکت هیوندای است.

این خودرو تاکنون بیش از ۱۷ سال است روی خط‌تولید قرار دارد. نسل چهارم توسان ۱۴ سپتامبر سال ۲۰۲۰ به‌جهان معرفی شد و زبان جدید طراحی این خودروساز کره‌ای را به‌نمایش می‌گذاشت. به‌رغم این‌که نقدهای بسیاری بر طراحی بدنه توسان جدید وارد بود، اما استایلی خاص‌تر از نسل‌های قبل از خود دارد.

برای این‌که توسان جدید بتواند توجه اسپرت‌دوستان را نیز به‌خود جلب کند، اوایل سال ۲۰۲۱ بود که کمپانی هیوندای به‌صورت رسمی از نسخه N لاین این کراس‌اوور کامپکت رونمایی کرد.

توسان جدید با سبک طراحی ساختارشکنی مواجه شده است. این نوع طراحی استایلی منحصربه‌فرد ایجاد کرده است. این خودرو از سبک طراحی Knife Edge Looks یا همان خطوط شارپ با زوایای تیز و سطوح تخت بدنه برخوردار است.

همچنین این سبک، حجم‌هایی را به‌وجود آورده که گویا توسط چاقوی تیز و بران طراحی شده است. این خودرو نسبت به‌نسخه استاندارد از سپر جلو چندضلعی برخوردار است. ورودی‌های هوای بزرگ در کنار چیدمان چراغ‌ها و خطوط تیز روی کاپوت چهره‌ای خشمگین برای توسان N لاین فراهم کرده است.

در نمای عقب، اضافه شدن دیفیوزر بزرگ و دهانه‌ اگزوزهای دوبل در یک طرف سپر، حس و حال اسپرت این خودرو را بیشتر می‌کند. همچنین رنگ مشکی فانتوم برای سقف و آینه، شخصیت جذابی به‌توسان N لاین می‌دهد. درعین حال نصب کیت بدنه اسپرت و رینگ‌های ۱۹ اینچی علاوه‌بر وقار بیشتر، حس متفاوتی به این کراس‌اوور می‌بخشد.

حال اگر دو رنگ خاص خاکستری با مشکی فانتوم سقف روی بدنه قرار گیرند، می‌توان شاهد یکی از خاص‌ترین نسخه‌های توسان بود.

کابین نسخه N لاین همانند نسخه استاندارد دارای دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی، یکی در مقابل راننده و دیگری در کنسول میانی است. نمایشگر میانی با سیستم کاربری Hyundai Bluelink و با قابلیت اتصال اپل کارپلی و اندروید اتو، ویژگی‌های جدیدی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. طراحان هیوندای برای تریم اتاق صندلی‌هایی با طراحی متفاوتی در نظر گرفته‌اند.

این صندلی‌ها منقوش به‌لوگو N لاین و دوخت چرم قرمز است. این نوع طراحی فضای اسپرتی را برای سرنشینان به‌وجود می‌آورد. اما در بخش فنی شاهد تغییرات گسترده‌ای در این کراس‌اوور اسپرت هیوندای هستیم.

برای این خودرو موتورهای ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ، ۱.۶ لیتری توربوشارژ، ۲ لیتری توربوشارژ و ۲.۵ لیتری تنفس‌طبیعی قابل نصب است.

این مدل از کراس‌اوور کامپکت اسپرت در تمام نسخه‌های خود به‌پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوشارژ مجهز است. این موتور با پاشش سوخت مستقیم (موسوم به T-GDI) از خانواده اسمارت استریم می‌تواند ۱۵۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند. این خودرو در نسخه دیگر مجهز به‌موتور الکتریکی و ساختار هیبرید است. این خودرو در نسخه هیبرید متوسط Mild Hybrid ۱۵۰ تا ۱۸۰ اسب‌بخار توان دارد.

در دو نسخه دیگر یعنی پلاگین-هیبرید، حداکثر ۲۶۵ اسب‌بخار قدرت تولید می‌شود. نسخه دیگر که فول‌هیبرید Full Hybrid است ۲۳۰ اسب‌بخار قدرت ایجاد می‌کند. همچنین لازم به‌ذکر است که تمام نسخه‌های توسان N لاین به‌سیستم چهارچرخ‌محرک AWD مجهز شده‌اند. از دیگر تغییرات موجود در بخش فنی، باید به‌برنامه کنترل الکترونیکی فنربندی خودرو اشاره کرد.

این سیستم سبب می‌شود واکنش سیستم فنربندی به‌رفتارهای راننده کاهش یابد؛ به‌طوری که به‌نحو محسوسی سبب کاهش این تکان‌های اتاق می‌شود.

کمپانی هیوندای فهرستی طولانی از آپشن‌ها برای این خودرو در نظر گرفته است؛ از جمله سیستم‌های هشدار انحراف از مسیر، کمکی رانندگی، کروزکنترل پیشرفته، ترمز اضطراری خودکار، پایش نقاط کور به‌همراه شناسایی عابرپیاده، سیستم جلوگیری از برخورد، کمکی پارک، سیستم کنترل فواصل، سیستم خروج ایمن از خودرو، سیستم حفظ پایداری الکترونیکی خودرو و ... . کمپانی هیوندای برای توسان N لاین قیمت ۴۲ هزار و ۷۹۰ دلاری در نظر گرفته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ