رعایت الزامات محیط زیستی در شهرک‌های صنعتی و مجتمع‌های صنفی

اقتصاد ایران: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: مشکلات زیرساختی شهرک‌های صنعتی و مجتمع‌های صنفی طی تعامل با محیط زیست و برنامه ریزی لازم قابل رفع شدن است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رستگاری در حاشیه بازدید از شهرک‌های صنفی کاوه و بهارستان این شهرستان اظهار داشت: کشوری که صنعت مناسب نداشته باشد عموماً محیط زیست مناسب هم ندارد و در واقع این یک موضوع دوطرفه است.

وی با اشاره به اینکه توسعه در کشور مهم و اساسی بوده ولی باید مشروط به شرایطی باشد تا کاهش مشکلات محیط زیستی در اولویت قرار گیرد و الزامات قانونی در این زمینه هم رعایت شود، افزود: یکی از مسائلی که عمدتاً در شهرک‌های صنعتی و صنفی وجود دارد بحث مدیریت پساب و رفع آلایندگی‌ها در این زمینه است.

رستگاری ادامه داد: در مجوزهای صادره از سوی محیط زیست برای این شهرک‌ها و واحدهای مستقر در آن بر ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم به منظور کنترل و رفع آلایندگی پساب و دستیابی به استانداردهای لازم تاکید شده و این موضوعات تا حصول نتیجه باید پیگیری شود.

وی تاکید کرد: واحدهای صنعتی و صنفی در خصوص شیوه مدیریت پساب و رفع آلودگی موجود مختار بوده و برای محیط زیست رعایت الزامات و دستیابی به استانداردهای ملاک عمل مطابق قانون کافی خواهد بود.

مشاور مدیرکل و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری با بیان اینکه محیط زیست نیز برای تحقق این موضوع با بخش صنعت و صنوف همراهی خواهد داشت، افزود: تعامل مدیران واحدهای صنعتی و صنفی با محیط زیست در راستای رعایت الزامات محیط زیستی، حلال بسیاری از معضلات حال و آینده خواهد بود.

رستگاری همچنین گفت: در این بازدید بر احداث سیستم تصفیه خانه فاضلاب مجتمع صنفی بهارستان و نیز ارتقا سیستم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنفی کاوه تاکید شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ