برای آموزش زبان فارسی؛

رایزنی فرهنگی ایران و دانشگاه حمد قطر توافق کردند

اقتصاد ایران: رایزن فرهنگی ایران در دوحه درباره گسترش آموزش‌ زبان فارسی در قطر با رئیس مرکز زبان دانشگاه حمد بنیاد قطر دیدار، گفتگو و توافق کرد.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، بنا بر رایزنی‌های صورت گرفته توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دوحه با بنیاد قطر برای همکاری در حوزه زبان فارسی و معرفی مرکز زبان دانشگاه حمد از سوی بنیاد قطر، علی بختیاری، رایزن فرهنگی ایران با خانم امنیه عبدالمجید حسین، رئیس مرکز زبان این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

بختیاری در این‌دیدار آمادگی رایزنی فرهنگی ایران را، برای همکاری در آموزش زبان فارسی و فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با دانشگاه حمد بن خلیفه و مرکز زبان این دانشگاه اعلام کرد و گفت: می‌توانیم در محل این مرکز، دوره آموزشی برای دانشجویان، اساتید و داوطلبان برگزار کنیم. همچنین، استاد مورد نیاز برای آموزش زبان فارسی در دانشگاه حمد را فراهم کنیم.

رایزن فرهنگی ایران در قطر، سپس گزارشی از برگزاری دوره‌های مختلف زبان فارسی که در دو سطح ابتدایی و متوسطه در مرکز فرهنگی ایران برگزار می‌شود، ارائه داد.

تهیه محتوای آموزشی کلاس‌ها توسط بنیاد سعدی

بختیاری ضمن معرفی بنیاد سعدی به عنوان متولی آموزش زبان فارسی در ایران گفت: برنامه‌های مختلف آموزشی زبان فارسی در خارج از کشور تحت هدایت و برنامه‌ریزی‌های این بنیاد تخصصی انجام می‌شود و این بنیاد، محتوای آموزشی کلاس‌ها را نیز تهیه و تأمین می‌کند.

وی همچنین گفت: علاوه بر بحث آموزش زبان فارسی، مرکز فرهنگی ایران آماده است تا در زمینه برگزاری سمینار و کارگاه آموزشی و دوره‌های ایرانشناسی به صورت حضوری و آنلاین از جمله برگزاری سمینار روز «زبان مادری» نیز با مرکز زبان دانشگاه حمد، همکاری داشته باشد.

اهمیت زبان فارسی برای شهروندان قطر

در ادامه این نشست، امینه عبدالمجید به ارائه گزارشی از فعالیت‌های مرکز زبان دانشگاه حمد در حوزه‌های مختلف پرداخت و با اشاره به سابقه فعالیت این مرکز از سال ۲۰۱۲ میلادی گفت: در حال حاضر، این مرکز مشغول تدریس ۱۲ زبان مختلف است و با نهادهایی مثل دیوان امیری نیز برای آموزش همکاری دارد.

رئیس مرکز زبان دانشگاه حمد ضمن استقبال از پیشنهاد مرکز فرهنگی ایران برای گنجاندن بخش آموزش زبان فارسی در برنامه آموزشی این مرکز، بر اهمیت زبان فارسی و کاربردهایی که این زبان در حوزه‌های مختلف می‌تواند برای شهروندان مقیم قطر داشته باشد، تأکید کرد.

در پایان مقرر شد برای آگاهی از میزان استقبال از برنامه آموزش زبان فارسی در مرکز آموزش زبان‌های خارجی دانشگاه حمد بن خلیفه، در گام اول اقدامات لازم برای برگزاری یک دوره آموزشی زبان فارسی در این مرکز انجام پذیرد و مرکز فرهنگی ایران در قطر، استاد و منابع درسی مورد نیاز را تأمین کند.

در این دیدار که در مرکز زبان دانشگاه حمد انجام شد، محمد علی البحری مسئول بخش آموزش عربی و بوعلّام یحیاوی مسئول بخش زبان فرانسه و خانم مورین یوریتا مدیر پروژه‌های این مرکز حضور داشتند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ