هشدار مادورو درباره پروژه استعماری غرب در منطقه

اقتصاد ایران: نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، در سخنانی، جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت غرب از آن را بخشی از یک پروژه استعماری خطرناک برای تسلط بر منطقه خاورمیانه دانست.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از المیادین، همزمان با سالگرد «طوفان الاقصی»، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، اعلام کرد که آنچه امروز در خاورمیانه از سوی رژیم صهیونیستی به وقوع می‌پیوندد، «جنگ نسل‌کشی و پروژه استعماری است که هدفش تسلط بر منطقه است».

مادورو عنوان کرد که «آنچه امروز در خاورمیانه رخ می‌دهد، نزاع نیست، بلکه پروژه‌ای استعماری از سوی آمریکا، بریتانیا و اروپا است که هدف آن تسلط بر این منطقه است».

وی همچنین اظهار داشت که «اسرائیل با ترور نصرالله و هنیه به دنبال جلوگیری از آتش‌بسی بود که نزدیک بود برقرار شود».

وی افزود: «نتانیاهو بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد و اردوگاه‌های آوارگان در غزه را بمباران کرد. آیا این جنگ است؟ این نسل‌کشی است».

مادورو به سالگرد «طوفان الاقصی» و جنگی که رژیم صهیونیستی علیه غزه به راه انداخته، اشاره کرد و بر این نکته تاکید کرد که این «وحشیانه‌ترین جنگ نسل‌کشی» است. وی افزود: «۲۷ هزار کودک و بیش از ۱۰ هزار زن کشته شده‌اند (به شهادت رسیده‌اند)، علاوه بر آن، ۸۰ درصد از خانه‌ها با بمب‌های نتانیاهو در غزه ویران شده است».

مادورو در اظهارات پیشین خود بیان کرده بود که آنچه رژیم صهیونیستی و قدرت‌های غربی حامی آن انجام می‌دهند، بدتر از آلمان نازی و جنایات هیتلر است و اشاره کرد که آن‌ها اکنون به سوی لبنان حرکت می‌کنند، در حالی که پیش‌تر لیبی و عراق را ویران کرده‌اند.

وی اعلام کرد که آنچه در حال رخ دادن است «جنگی علیه ملت‌های عرب و تلاشی برای استعمار تمامی خاورمیانه است».

مادورو همچنین افزود که «سازمان ملل متحد کشتار صدها نفر را تأیید کرده، در حالی که جهان در سکوت باقی مانده است» و اعلام کرد که «آنچه امروز شاهد آن هستیم، تکرار مصونیت مجرمانه‌ای است که موسولینی و هیتلر تجربه کردند».

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ