پول گندم از امسال در یک ردیف جداگانه قرار خواهد گرفت

اقتصاد ایران: وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که ۲۰ درصد باقی مانده مطالبات گندم‌کاران به زودی پرداخت خواهد شد، گفت: از امسال پول گندم در یک ردیف جداگانه قرار خواهد گرفت تا با مشکلات فعلی مواجه نشویم.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا نوری قزلجه، وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشت پاییزه باید با جدیت دنبال شود تا میزان تولید کشور افزایش یافته و خودکفایی پایدار بماند، گفت: شبکه‌های سنتی کشت قراردادی باید تقویت شوند.

وی افزود: کود و سم کشاورزی خریداری شده به زودی در استان‌ها توزیع خواهد شد، همچنین در روزهای آتی بخشی از مطالبات یارانه بذر توسط بانک کشاورزی پرداخت خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم بیمه محصولات کشاورزی ادامه داد: یکی از شرایط خرید تضمینی گندم، بیمه کردن این محصول است.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با طرح سرشماری کشاورزی گفت: سرشماری کشاورزی در ماه آینده توسط مرکز آمار ایران انجام خواهد شد که این آمارگیری برای ما بسیار حائز اهمیت است و در روند کار ما در وزارت جهاد کشاورزی مؤثر خواهد بود لذا انتظار می‌رود همکاری لازم با مأموران سرشماری در استان‌ها انجام شود.

وی افزود: تسهیلات مکانیزاسیون که چند سالی دچار وقفه شده بود، مجدد اجرا خواهد شد و همچنین رایزنی‌های لازم برای تسهیلات کشت پاییزه انجام شده تا به جای آمایش به تناوب تولید برسیم.

نوری تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف برنامه باید از ترویج، آموزش، اطلاع‌رسانی شرایط اقلیمی و استفاده از بذور مناسب بهره ببریم.

وی ادامه داد: الگوی کشت به استانداری الحاق شد تا از منابع انسانی ارگان‌های دیگر در این راستا استفاده کند و رؤسای سازمان‌ها در استان‌ها مسؤول فنی و مشاور استاندار در اجرای این طرح هستند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۲۰ درصد باقی مانده مطالبات گندم‌کاران به زودی پرداخت خواهد شد، گفت: از امسال پول گندم در یک ردیف جداگانه قرار خواهد گرفت تا با مشکلات امسال مواجه نشویم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ