خودروهای برقی EQM۵ به ناوگان پلیس راهور پیوست

اقتصاد ایران: عصر خودرو- نخستین سری خودروهای برقی EQM۵ شرکت BMCARS همزمان با افتتاح ایستگاه شارژ خودروهای برقی با مشارکت گروه بهمن، مپنا و پشتیبانی معاونت فراجا، تحویل پلیس راه استان تهران شد و قرار است این خودروها در محدوده آزادراه تهران-قزوین مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور در حاشیه افتتاح نخستین ایستگاه شارژ خودروهای برقی که مقارن با هفته نیروی انتظامی برگزار شد، بیان داشت: خودرو‌های برقی‌ای که امروز به ناوگان پلیس راهور پیوسته است، به لحاظ کیفیت، شتاب و عملکرد حتی بهتر هستند؛ بنابراین هیچ محدودیتی برای عملیات وجود ندارد. وی درباره به کارگیری خودروهای برقی در پلیس راه اظهارداشت: این مسئله هم جنبه محیط زیستی و هم جنبه پیشتازی پلیس در استفاده از انرژی پاک دارد.

 

مدیرعامل گروه بهمن: توسعه استفاده از خودروهای برقی، مستلزم بهبود زیرساخت‌هاست
محمد محمدی مدیرعامل گروه بهمن با اشاره به اینکه حدود 37 درصد از آلودگی هوا مربوط به حمل نقل در دنیا است، تصریح کرد: از این میزان حدود 77 درصد حمل و نقل جاده ای است که خودروهای سواری بیشترین نقش را دارند.  اگر مردم را به داشتن خودروهای برقی تشویق کنیم با کاهش مصرف سوخت فسیلی و به دنبال آن با کاهش آلایندگی روبرو خواهیم بود.

مدیرعامل گروه بهمن با تاکید بر اینکه مردم به خوبی نسبت به مزایای خودروهای برقی آگاهی دارند اما کافی نبودن ایستگاه‌های برقی یکی از موانع توسعه خودروهای برقی است، خاطرنشان کرد: باید زیرساخت‌های خودروهای برقی ایجاد شود و گروه بهمن به عنوان خودروساز پیش‌رو در این امر گام‌های مناسبی برای تامین خودروهای برقی و ایجاد ایستگاه‌های شارژ با همکاری شرکت مپنا برداشته است و امیدواریم با همت سایر متولیان شاهد محبوبیت استفاده از این خودروها در بین مردم باشیم.

ویژگی‌های فنی اولین خودروی پلیس برقی ایران چیست ؟
خودروی هونگچی E-QM5 مجهز به یک موتور الکتریکی که توسط یک باتری لیتیوم‌یون با ظرفیت 54 کیلووات بر ساعت تغذیه می‌شود و با هر بار شارژ مسافت 431 کیلومتر را پیمایش می‌کند. این خودرو با در اختیار داشتنFCW، AEB  و PEDESTRIAN ALARM شرایط ایمنی را برای سرنشینان خود فراهم می‌آورد. تجربه پیمایش با خودرو الکتریکی E-QM5 بدون صدای داخل کابین و بدون کوچکترین لرزش برای سرنشینانش حس خوب و آرامش را فراهم می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ