مخالفت ایران با کریدور عرب-مد؛

تثبیت رزیم صهیونیستی مانع توسعه کشور های منطقه

اقتصاد ایران: با توجه به فرمایشات صریح رهبر انقلاب در خصوص طمع رژیم صهیونیستی به تثبیت نقش خود در منطقه غرب آسیا به واسطه جانمایی این رژیم در کریدور عرب - مد، می توان اینطور برداشت کرد که توسعه اقتصادی کشور های منطقه در گرو عدم تثبیت این رژیم است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  روز گذشته مقام معظم رهبری در سخنرانی عربی خود تحلیل عمیقی در خصوص چشم انداز رژیم سفاک صهیونیستی از تثبیت نقش خود در منطقه غرب آسیا  ارائه دادند. ایشان در خطبه دوم روز گذشته که به زبان عربی خواندند، فرمودند: تکیه‌ی آمریکا و همدستانش بر حفظ امنیّت رژیم غاصب، پوششی برای سیاست مهلک تبدیل رژیم به ابزار آنان برای در اختیار گرفتن همه‌ی منابع این منطقه و استفاده از آن در درگیری‌های بزرگ جهانی است.

ایشان افزودند: سیاست آنان، تبدیل رژیم به دروازه‌ی صادرات انرژی از منطقه به جهان غرب و واردات کالا و فنّاوری از غرب به منطقه است و این یعنی تضمین موجودیّت رژیم غاصب و وابستگی کلّ منطقه به آن. رفتار سفّاکانه و بی‌محابای رژیم با مبارزان، ناشی از طمع به چنین وضعی است. این واقعیّت به ما تفهیم می‌کند که هر ضربه به رژیم از سوی هر کس و هر مجموعه، خدمت به کلّ منطقه و بلکه به کلّ انسانیّت است.

در واقع همانطور که رهبر معظم انقلاب تصریح کردند، رژیم غاصب به دنبال برقرای کریدور عرب - مد و تثبیت نقش خود در منطقه غرب آسیا بود. به واسطه راه افتادن این کریدور، اقتصاد کل کشور های منطقه در بلند مدت  وابسته به امنیت اسرائیل می شود و هر کشوری که صادراتی به اروپا داشته باشد، مجبور به استفاده از این کریدور خواهد شد.

کریدور عرب - مد چیست؟

سال گذشته بود که از کریدوری در اجلاس سران گروه 20 که شامل هند، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، اردن، رژیم صهیونیستی و اتحادیه اروپا می‌شود، رونمایی شد که می‌توان آن را به جدی‌ترین رقیب اقتصادی و امنیتی برای کریدور شرق به غرب (جاده ابریشم چینی) تعبیر کرد، کریدوری که مشخصاً با نقش‌آفرینی هند، امارات متحده عربی، عربستان و در نهایت رژیم صهیونیستی، شرق را به اروپا متصل می‌کند و به‌ نوعی جایگزینی برای کریدور اقتصادی شرق به غرب سابق (جاده ابریشم) محسوب خواهد شد.

ذکر این نکته ضروری است که کریدورهایی که سرزمینهای شرقی را به غرب متصل می‌کنند می‌توانند منافع اقتصادی ـ امنیتی قابل‌توجهی برای کشورهایی که در این نظم جدید و شاهراه‌های تبادل کالا و اعتبار قرار می‌گیرند، ایجاد کنند.

تثبیت اسرائیل مانع توسعه کشور های منطقه 

در واقع طمع رژیم صهیونیستی به جانمایی و تثبیت نقش خود در این کریدور و تبدیل این رژیم به دروازه ی صادرات انرژی و واردات کالا و فناوری را می توان یکی از دلایل اصلی توحش های اخیر آن ها دانست.

همچنین ذکر این نکته الزامی است که امروز، تقریبا برای تمام ملت های مسلمان منطقه خصوصا با جنایت های اخیر این رژیم سفاک، ثابت شده است که وجود رژیم صهیونیستی مانع اصلی توسعه و پیشرفت کشور های منطقه است.

بنابراین عدم تثبیت جایگاه رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا و حذف آن از معادلات اقتصادی و تجاری منطقه، یکی از عوامل اصلی توسعه و پیشرفت کشور های منطقه در نظم نوین و چرخش قطب های اقتصادی کلاسیک جهان از غرب به شرق است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ