لزوم آموزش مباحث رسانه برای مدیران روابط عمومی
اقتصاد ایران: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: با هدف رشد و ارتقای عملکردی روابط عمومی دستگاههای مختلف استان تهران، دوره عالی مدیران روابط عمومی را برگزار کردیم.
علی فروزانفر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه روابط عمومیها در دستگاههای اجرایی، اظهار داشت: روابط عمومیها انعکاس دهنده میزان خدمت، نوع تعامل و کیفیت فعالیتهایی است که دستگاههای مختلف انجام میدهند. از این جهت نقطه اتصال دستگاهها با فضای رسانه باید در سطح بالای توانمندی و بازدهی باشد.
وی افزود: مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران که متولی فضای حاکمیت بر حوزه هنر، فرهنگ و رسانه است به عنوان تهاد تخصصی رسانهای استان این خلا را احساس کرد و بر این اساس دوره عالی روابط عمومی را با هدف رشد و ارتقای همکاران روابط عمومی برنامهریزی و اجرا کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با بیان اینکه این دوره آموزشی کارگاهی با استقبال خوبی از سوی مدیران روابط عمومی استان تهران مواجه شد، ابراز کرد: الحمدلله این دوره به جهت استفاده از اساتید مطرح و مجرب از کیفیت و تراز بسیار بالایی برخوردار بود و مباحثی در حوزههای مختلف رسانه و ارتباطات اعم از آموزش خبرنویسی، اصول مصاحبه، گزارشنویسی، یادداشت، زبان بدن، اصول فکت چک، اصول ارتباط با رسانه، دستیار گرافیست، عکاسی خبری و بهرهمندی از هوش مصنوعی در خبر مورد تدریس و آموزش قرار گرفت.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مسئله ما این بود که نیروهای موجود در روابط عمومیها آموزش ببینند و تقویت شوند و رشد و ارتقای عملکردی که از طریق این دورههای آموزشی به وجود میآید همکاران محترم روابط عمومی را در هر چه بهتر و با کیفیت بالاتر انجام دادن مسئولیتی که بر عهده دارند، یاری کند.
لازم به ذکر است این دوره به صورت منظم چهارشنبه هر هفته و در 9 جلسه چهار ساعته از سوم مرداد برگزار شد. همچنین در پایان دوره به اعضایی که حداقل در 80 درصد برنامههای در نظر گرفته شده برای این دوره، حضور فعال داشته باشند، گواهی رسمی پایان دوره از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران اعطا خواهد شد.