قتل عام هولناک کادر درمان؛ از غزه تا لبنان

اقتصاد ایران: با گذشت نزدیک به یکسال از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و آغاز حملات این رژیم به خاک لبنان صهیونیست‌ها به کادر درمان هم رحم نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، ارتش رژیم صهیونیستی بعد از گذشت یک سال از آغاز تجاوز همه جانبه زمینی، هوایی و دریایی خود علیه نوار غزه و به خاک و خون کشیدن ساکنان این باریکه در حالی به جنایات خود ادامه می‌دهد که طی روزهای گذشته روی دیگری از درندگی خود را به نمایش گذاشت و پس از حمله به مناطقی از کشور لبنان سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان را به شهادت رساند.

حملات زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه بعد از یک سال از آغاز تجاوز وحشیانه به این باریکه همچنان قربانی برجای می‌گذارد. چند روز قبل نیز در ادامه این جنایات، رژیم صهیونیستی اقدام به بمباران خانه‌های فلسطینی‌ها در دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه کرد و باعث شهادت اعضای یک خانواده به همراه ۲ کودک آنها شد.

دندان‌های سگ هار منطقه بر گلوی امدادگران!


ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در حالی است که از روزهای ابتدایی شروع تجاوز به غزه این رژیم در اقدامی غیرانسانی اقدام به بمباران مراکز درمانی و بیمارستان‌ها کرده و تقریباً تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌های غزه را به نابودی کشانده است.

شهادت ۹۹۰ نفر از کادر درمان

آنطور که خبرگزاری فلسطینی وفا گزارش داده است، بیش از ۹۹۰ تن از کادر درمان از آغاز تجاوزات علیه نوار غزه از جمله پزشکان، متخصصان، پرستاران، کارکنان مشاغل حمایتی پزشکی، کارمندان بخش اداری و امدادگران توسط اشغالگران به شهادت رسیده‌اند. اوایل شهریور نیز پایگاه خبری الجزیره، به نقل از مدیر بیمارستان اندونزیایی در غزه اعلام کرد که این بیمارستان در نتیجه جلوگیری از ورود سوخت و ادوات پزشکی از کار افتاده است. مدیر بیمارستان «کمال عدوان» نیز اعلام کرده است که فعالیت‌های این بیمارستان در نتیجه فقدان سوخت و ادوات پزشکی متوقف شد.

به گفته وزیر بهداشت فلسطین، ابو رمضان طی این مدت، نیروهای رژیم صهیونیستی در نوار غزه بیش از ۳۰۰ تن دیگر از کادر درمان را بازداشت کردند، بیمارستان‌های زیادی را ویران و آنها را از چرخه خدمت‌رسانی خارج کرده و فعالیت ۱۳۰ خودروی آمبولانس را در جریان بمباران‌های خود

متوقف کردند و همچنین در کرانه باختری نیز صدها اقدام خصمانه علیه سیستم بهداشت و درمان مرتکب شده‌اند.

دندان‌های سگ هار منطقه بر گلوی امدادگران!


وی ضمن محکوم کردن تداوم هدف قرار دادن کارکنان بخش بهداشت و درمان، تصریح کرد: حمله عامدانه اخیر به سلسله جنایت‌ها و اقدامات خشونت‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه کادر درمان در تخصص‌های مختلف و همچنین مراکز درمانی و خودروهای آمبولانس اضافه شده است. اشغالگران تمامی قوانین بین‌المللی و بشردوستانه در خصوص ممنوعیت حمله به تمامی کارکنان حوزه بهداشت و درمان را زیر پا می‌گذارند.

همه این جنایات تنها یک معنا دارد؛ کارزار هدفمند و از پیش برنامه‌ریزی شده رژیم صهیونیستی برای جنگ علیه بیمارستان‌ها با ادعای واهی استقرار انبارهای تسلیحات مقاومت فلسطین در مجتمع‌های بیمارستانی! این در حالی است که دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرده است که ادامه بمباران و جنگ اسرائیل علیه بیمارستان‌های غزه نگرانی جدی درباره امنیت هزاران غیرنظامی را سبب شده است؛ همچنین مدرکی در تأیید ادعای اسرائیل درباره استقرار مواضع مقاومت فلسطین در بیمارستان‌ها نیافتیم.

دندان‌های سگ هار منطقه بر گلوی امدادگران!


پس از تجاوز بی وقفه رژیم صهیونیستی به غزه درنهایت این رژیم پا را فراتر گذاشت و با تجاوزات بی‌وقفه به مناطق مسکونی ضاحیه و بیروت، چندین منطقه در البقاع در شرق لبنان را نیز هدف حملات هوایی قرار داد.

شهادت ۱۴ پزشک لبنانی

چند روز قبل هم خبرگزاری لبنان از حمله هوایی جدید رژیم صهیونیستی به چندین منطقه در شهر صور در جنوب لبنان خبر داد. این جنایات در حالی صورت گرفت که که به گفته منابع خبری لبنان رژیم صهیونیستی در این کشور هم به کادر درمان رحم نمی‌کند و بر خلاف تمام قوانین بین‌المللی تاکنون ۱۴ نفر از اعضای کادر درمان را به شهادت رسانده است، فاجعه هولناکی که در صورت عدم ورود مراجع بین‌المللی ممکن است در لبنان تکرار شود و این احتمال وجود دارد که خوی درندگی این رژیم منجر به شهادت تعداد افراد بی گناه بیشتر و کادر درمان بیشتری شود.

دندان‌های سگ هار منطقه بر گلوی امدادگران!


بر اساس قوانین بین‌المللی بیمارستان‌ها از حمایت‌های خاصی برخوردار هستند و باید نهایت دقت را برای حفاظت از این امکانات انجام داد. کنوانسیون ژنو ۱۹۴۹ حفاظت ویژه‌ای را ارائه می‌دهد و تاکید می‌کند: بیمارستان‌های غیرنظامی … در هیچ شرایطی نباید هدف حمله قرار بگیرند.
بر اساس اعلام مقام‌های فلسطینی در غزه، بیش از ۱۰۰ مرکز درمانی بر اثر حملات رژیم صهیونیستی آسیب دیده است. شمارش معکوس تا پایان کار همه مراکز درمانگاهی غزه و به اتمام رسیدن داروها و تجهیزات پزشکی آغاز شده است. آنچه مشخص است اینکه قوانین بین‌المللی بشردوستانه و جنگ برای رژیم صهیونیستی معنایی ندارد و جامعه جهانی تاکنون قصد پاسخگو کردن این رژیم را نداشته است. رژیم صهیونیستی که هدف قرار دادن امدادگران را به یک استراتژی تبدیل کرده، برای توجیه این اقدام و تطهیر خود از جنایت آشکار ادعاهای واهی را مطرح می‌کند. بهترین تعبیر برای چهره زشت این رژیم همان جمله معروف «سگ هار منطقه» است که باید هرچه سریع‌تر مهار شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ