مقاومت بازار ارز در برابر اتفاقات امنیتی منطقه

اقتصاد ایران: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت : بازار ارز در یکی دو سال گذشته توانسته در برابر اتفاقات و تلاطم‌های امنیتی منطقه مقاومت خوبی داشته باشد‌.

- اخبار اقتصادی -

عباس پاپی‌زاده؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به شهادت سیدحسن نصرالله و پاسخ نظامی ایران به اسرائیل گفت: بازار ارز با مدیریت مناسب بانک مرکزی در یکسال گذشته توانسته به ثبات قابل توجهی دست یابد و اتفاقات سیاسی_امنیتی اخیر التهاب شدیدی را ایجاد نخواهد کرد بنابراین بازارساز نشان داده با تقویت زیرساخت‌ها، با اقتدار از میدان نبرد نظامی پشتیبانی می‌کند.

وی ادامه داد: البته در ساعات گذشته قیمت ارز چندصد تومانی هیجانی بالا رفت که بدون شک با اقدامات بازارساز مثل دفعات قبلی به اعداد قبل برمی‌گردد. تجربیات نشان داده، بازار ساز، راه را پیدا کرده و تمام نوسانات مقطعی و زودگذر است.

وی افزود: کاهش تلاطم در بازار ارز و ایجاد یک ثبات نسبی در این زمینه در حالی محقق شده که شاهد بی‌سابقه‌ترین اتفاقات و تنش‌های سیاسی امنیتی طی دهه‌های گذشته و تنها در طول یک سال قبل بوده‌ایم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: این ثبات و آرامش نسبی در حالی است که در ادوار گذشته بازار ارز ما تلاطم‌های شدیدی را تجربه کرده و بعضاً با یک اظهار نظر سیاسی بازار دچار التهاب و تلاطم پایدار می‌شد.

پاپی‌زاده خاطرنشان کرد: نوسانات بازار ارز در یکی دو سال گذشته شرایط به مراتب بهتری را نسبت به سال‌های پیش تجربه کرده و خواهد کرد که امیدواریم این وضعیت با ثبات بیشتر در سال‌های پیش رو ادامه داشته باشد.

وی افزود: گرچه پس از هر اتفاق امنیتی همچون عملیات طوفان الاقصی، پاسخ موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی فلسطین و امثال آن قیمت ارز در بازار تا چند روزی افزایش می‌یافت اما اولاً این افزایش قیمت به شدت سال‌های قبل نبود و دیگر اینکه پس از چند روز آرامش به بازار بازمی‌گشت.

پاپی‌زاده خاطر نشان کرد: تجارب قبلی در بحران‌های سیاسی و تنش‌های منطقه‌ای نشان داد افرادی که مبادرت به خرید ارز کردند به شدت متضرر شدند و تنها دلالان ارزی از این شرایط هیجانی منتفع گردیدند.

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: شرایط اقتصادی و مولفه‌های بنیادین از جمله کاهش تورم و نقدینگی و افزایش درآمدهای ارزی نیز نشان دهنده وجود ثبات قابل توجه در بازار ارز است که امیدواریم در دولت جدید همین مسیر با قدرت و قوت بیشتر ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ