لاوروف: همکاری جهانی با سیاست‌های غرب ممکن نیست

اقتصاد ایران: وزیر خارجه روسیه طی اظهاراتی تأکید کرد که غرب ارزش‌های تغییرناپذیر جهانی‌سازی را زیر پا گذاشته و به همین دلیل، نمی‌توان درباره هیچ‌گونه بازسازی همکاری‌های جهانی که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، خواستار آن شده است، صحبت کرد.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در هفتاد و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد تأکید کرد که غرب ارزش‌های تغییرناپذیر جهانی‌سازی را زیر پا گذاشته و به همین دلیل، نمی‌توان درباره هیچ‌گونه بازسازی همکاری‌های جهانی که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، خواستار آن شده است، صحبت کرد.

وی گفت: همان‌طور که کوفی عنان و بان کی‌مون پیش از این عمل کردند، دبیرکل کنونی نیز ابتکاری تحت شعار بازنشانی همکاری جهانی ارائه داده است. این شعار خوبی است و کسی منکر آن نمی‌شود اما در زمانه‌ای که غرب تمامی آن ارزش‌های تغییرناپذیر جهانی‌سازی را که سال‌ها... به ما گفته شده بود، زیر پا گذاشته است، از چه نوع همکاری جهانی می‌توان صحبت کرد؟

لاوروف افزود: آن‌ها تلاش می‌کردند ما را قانع کنند که این ارزش‌ها دسترسی برابر برای همه به مزایای تمدن مدرن را تضمین خواهد کرد.

وزیر خارجه روسیه همچنین تأکید کرد که ابتکارات روسیه در زمینه امنیت اوراسیا و مکانیزم‌های پرداخت مستقل در سراسر جهان بازخورد خوبی دریافت کرده‌اند.

وی افزود: ابتکارات ما، که با هدف تشکیل یک ساختار امنیتی مستقل در اروپا و ایجاد مکانیزم‌های پرداختی مستقل از ناپایداری‌های رفتاری غرب، مطرح می‌شود و همچنین ایده‌های ما برای اصلاح نهادهای جهانی به منظور انعکاس قدرت واقعی اکثریت کشورهای جهان، یعنی کشورهای جنوب و شرق جهان، بازخورد خوبی دریافت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک نشست با مقامات ارشد وزارت خارجه این کشور در 14 ژوئن، در اظهارات مشابهی تأکید کرد که سیستم امنیتی پیشین آمریکایی اروپایی فروپاشیده است و پیشنهاد ساخت یک معماری جدید را مطرح کرد که نگرانی‌های تمام کشورهای اوراسیا را در نظر بگیرد.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ