ایستگاه فضایی بین المللی مملو از فضانوردان شد

اقتصاد ایران: ۲ خدمه ماموریت «کرو ۹» اسپیس ایکس دیشب پس از یک سفر یک روزه در مدار زمین به ایستگاه فضایی بین المللی رسیدند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از اسپیس، کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس در ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه به وقت گرینویچ کنار ایستگاه فضایی بین المللی پهلو گرفت.

دریچه های بین دو فضاپیما در ساعت ۲۳:۱۵ دقیقه به وقت گرینویچ باز شد. فضاپیمای این ماموریت از پد پرتاب SLC-۴۰ در مقر فضایی کیپ کاناورال به فضا پرتاب شد تا نیک هاگ فضانورد ناسا و الکساندر گوربانف فضانورد روسی را به مدار زمین ببرد.

این نخستین ماموریت پرتاب فضانوردان بود که از پد مذکور انجام می شد. ماموریت کرو ۹، علاوه بر مورد گفته شده از جهتی دیگر نیز اهمیت دارد. به طور معمول کپسول های کرودراگون شرکت اسپیس ایکس ۴ نفر را به ایستگاه فضایی بین المللی می برند اما در ماموریت اخیر ۲ صندلی خالی ماند تا ۲ فضانوردی که همراه کپسول استارلاینر بویینگ به ایستگاه فضایی بین المللی سفر کرده بودند، بتوانند در ماه فوریه همراه آن به زمین بازگردند.

کپسول بویینگ در ماه ژوئن ۲۰۲۴ میلادی «بوچ ویلمور» و «سونی ویلیامز» را برای سفری ۸ روزه به ایستگاه فضایی بین المللی برد اما پس از رسیدن به مقصد با چالش هایی روبرو شد و در نتیجه فضانوردان تا به امروز در مدار زمین ماندگار شدند. ناسا در نهایت تصمیم گرفت این ۲ تن را همراه کپسول اسپیس ایکس به زمین برگرداند.

ویلمور و ویلیامز ۲ تن از ۹ فضانوردی بودند که قبل از اجرای ماموریت کرو ۹ در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت داشتند. ۷ فضانورد دیگر مایکل بارات، متیو دومینیک، ژانت اپس و دونالد پتیت از ناسا همراه الکساندر گربنکین، آلکسی اوچنین و ایوان واگنر هستند. اما با ورود فضانوردان جدید تعداد ساکنان ایستگاه فضایی بین المللی به ۱۱ تن رسیده است.

البته قرار است بارات، دومینیک، اپس و گربنکین که در ماموریت «کرو ۸ » به فضا سفر کردند، به زودی به زمین باز گردند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ