قیمت گذاری دستوری با واردات خودرو معنایی ندارد

اقتصاد ایران: عصر خودرو- احمد انارکی محمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با واردات خودرو، قیمت گذاری دستوری معنایی ندارد و لازم است بین خودروهای داخلی و خارجی رقابت سالم شکل بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، احمد انارکی محمدی در خصوص تصویب تخصیص یک میلیارد دلار ارز برای واردات خودرو در سال جاری از سوی دولت بیان کرد: متاسفانه واردات خودرو در سال گذشته مطابق با مصوبه مجلس و آیین نامه ابلاغ شده از سوی دولت پیش نرفت و شاهد واردات محدود خودروهای خارجی به کشور بودیم. لذا تخصیص این میزان ارز برای واردات خودرو در گام اول اقدامی مثبت است و می تواند به تسریع فرآیند واردات و ایجاد رقابت در صنعت خودرو کمک کند.

وی با اشاره به اینکه با واردات خودرو همواره این نگرانی وجود دارد که سرانجام خودروسازان داخلی چه خواهد شد، تاکید کرد: حاکمیت در راستای حمایت از تولیدات داخل باید همزمان با واردات خودرو، صنعت خودروسازی را که نقش به سزایی در رشد اشتغال زایی کشور دارد، مورد حمایت قرار داده و خودروسازان را در تولید محصولات به روز و رقابتی کمک کند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مسیرهای اصلی برای شکل گیری رقابت در صنعت خودرو، پایان تصدی گری دولت در خودروسازی است. متاسفانه دولت علیرغم اینکه بخش کمی از سهام خودروسازی را در اختیار دارد اما بیش از سهم خود در صنعت خودرو دخالت می کند.

انارکی محمدی اظهار داشت: یکی از وجوه مداخلات دولت در صنعت خودرو، قیمت گذاری دستوری است که نتیجه ای جز افزایش زیان انباشته و بدهی خودروسازان به بانک ها که هم اکنون گریبانگیر خودروسازان شده است، نخواهد داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: متولیان صنعت خودرو اعم از دولت، مجلس و شورای رقابت باید یکبار برای همیشه موضوع قیمت گذاری در صنعت خودرو را حل کنند چراکه با واردات خودرو، قیمت گذاری دستوری معنایی نخواهد داشت و باید بین خودروهای داخلی و خارجی رقابت سالم شکل بگیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ