مردم در سایت ها دنبال چه خبرهایی هستند؟
اقتصاد ایران: محققان در شهر کلن با بررسی نحوه مرور اخبار بیش از هفت هزار نفر اعلام کردند که مردم در سایتهای خبری آنلاین بیشتر به سمت مطالب کم استرس تر و سبک تر از جمله محتواهای زرد و اخبار ورزشی می روند.
به نقل از دویچه وله، سه محقق از مؤسسه علوم اجتماعی Gesis-Leibniz در شهر کلن با بررسی نحوه مرور اخبار بیش از هفت هزار نفر اعلام کردند که مردم در سایتهای خبری بیشتر به سمت مطالب کماسترستر و سبکتر از جمله محتواهای زرد و اخبار ورزشی میروند.
لازم به ذکر است، محتوای زرد به محتوایی میگویند که فقط با هدف جذب کلیک یا بازدید و فروش بیشتر تولید میشود و فایدهٔ مشخص دیگری ندارد. همین تعریف را میتوان به فروش بیشتر مجله، کسب درآمد از تماشای ویدیوهای زرد و هر مدل دیگری تعمیم داد. به رسانههایی که همیشه در حال انتشار محتوای زرد هستند، رسانه زرد گفته میشود.
نتایج همچنین نشان داد در صورت توجه به اخبار سیاسی، مخاطبان بیشتر سراغ موضوعاتی میروند که با دیدگاههای سیاسیشان همخوانی دارد.
محققان این امر را علاوه بر شهروندان آلمان، در میان شهروندان آمریکا، اسپانیا و ایتالیا نیز مشاهده کردند.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه