ثبت بیش‌از یک میلیون قرارداد اجاره در سامانه خودنویس

اقتصاد ایران: مدیر سامانه خودنویس وزارت راه از ثبت یک میلیون قرارداد اجاره در این سامانه تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ساسانی مدیر سامانه خودنویس وزارت راه و شهرسازی، گفت: امروز رکورد ثبت قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس وزارت راه و شهرسازی از مرز یک میلیون عبور کرد و تا کنون برای یک میلیون و ۳۳ هزار و ۱۸۹ نفر کد رهگیری توسط این سامانه صادر شده است.

مدیر سامانه خودنویس میزان صرفه‌جویی در هزینه‌های مردم را از طریق ثبت قراردادهای رایگان اجاره و همچنین خرید و فروش معادل یک‌هزار و ۶۱ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تمامی قراردادهای اجاره، خرید و فروش از نسخه قدیمی سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات (ایران املاک) به نسخه جدید آن (خودنویس) منتقل شده و مشاوران املاک در سامانه خودنویس دسترسی کامل به این موارد دارند و می‌توانند انواع قرارداد اجاره و خرید و فروش را در این سامانه ثبت کنند.

به گفته وی، از کل قراردادهای ثبت شده، تعداد ۷۸ هزار و ۵۰۴ قرارداد توسط ۲۱ هزار و ۷۴۶ بنگاه مشاور املاک به ثبت رسیده و سایر قراردادها توسط کاربران به شکل موجر و مستأجر است.

مدیر سامانه خودنویس تصریح کرد: تعداد کل کاربران یکتا بر اساس کد ملی در تمامی قراردادها بدون احتساب شاهدان یک میلیون و ۸۵۹ هزار و ۱۱۴۰ نفر و تعداد کل افراد یکتا بر اساس کد ملی با احتساب شاهدان معادل ۳ میلیون و ۷۶ هزار و ۶۹۶ نفر است و در بخش اجاره، تعداد قراردادهای ثبت شده توسط موجران معادل ۸۴۷ هزار و ۶۱۰ نفر و توسط مستأجران معادل ۸۷۲ هزار و ۴۸۶ نفر است.

ثبت ۳ هزار قرارداد خرید و فروش در سامانه خودنویس

وی توضیح داد: در ۳ ماه گذشته که بخش خرید و فروش به سامانه افزوده شده، بیش از ۳ هزار قرارداد خرید و فروش نیز به ثبت رسیده و کد رهگیری دریافت کردند.

ثبت ۴۱۶ هزار قرارداد توسط کاربران در ۵ استان کشور

به گفته ساسانی، در بین تمام استان‌های کشور، میزان قراردادهای ثبت شده در ۵ استان تهران، البرز، آذربایجان‌شرقی، خراسان‌رضوی و خوزستان معادل ۴۱۶ هزار قرارداد است.

مدیر سامان خودنویس تصریح کرد: در آخرین به‌روزرسانی سامانه، سرویس بررسی اهلیت، سرویس تصدیق سند و سرویس جلسه مجازی به ویژگی‌های سامانه افزوده شده است. این خدمات به طرفین معامله کمک می‌کند تا پس از رؤیت ملک و اسناد مربوط به آن با اطمینان بیشتر نسبت به انعقاد قرارداد اقدام کنند.

وی گفت: در تلاش هستیم در تعامل با شبکه بانکی با افزودن برخی خدمات بانکی در سامانه خودنویس فرآیندهای انعقاد قرارداد، انتقال پول و اجرای تعهدات قراردادی را تسهیل کنیم. در برنامه است تا در آینده نزدیک، اجاره‌های کوتاه‌مدت، خرید و فروش سرقفلی، قسمت نمایندگان و امکان ایجاد پیش‌نویس قرارداد به سامانه افزوده شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ