تصویب ۱.۳ میلیارد دلار درخواست سرمایه گذاری خارجی

اقتصاد ایران: تعداد ۷۶ درخواست سرمایه گذاری خارجی در بخش های مختلف اقتصادی به ارزش بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار در دویست و هشتاد و چهارمین جلسه هیات سرمایه گذاری، مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب هیات سرمایه‌گذاری خارجی رسید.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، دویست و هشتاد و چهارمین جلسه هیات سرمایه‌گذاری خارجی و دومین جلسه هیات سرمایه گذاری خارجی در دولت چهاردهم، در 27 شهریورماه برگزار شد.

این جلسه، به ریاست فکری رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران و با حضور اعضای هیات سرمایه‌گذاری خارجی شامل سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت امور خارجه، بانک مرکزی، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون ایران و نمایندگان دستگاه‌های تخصصی ذیربط از جمله وزارت راه و شهرسازی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی، دبیر خانه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سازمان هواپیمایی کشور وسازمان بورس و اوراق بهادار در محل سالن خلیج فارس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران برگزار شده است.

در این نشست، تعداد 76 درخواست سرمایه گذاری خارجی در بخش های مختلف اقتصادی از جمله نفت و گاز، انرژی های تجدیدپذیر، صنعت خودرو، صنعت دارو، مواد غذایی، ساختمان، گردشگری، حمل و نقل، خدمات و کشاورزی و از کشورهای مختلف از جمله آلمان، هلند، کانادا، چین، روسیه، ترکیه، امارات متحده عربی، پاکستان، عراق، افغانستان، رومانی، کویت، ارمنستان، قزاقستان و ایرانیان مقیم خارج از کشور به ارزش بیش از یک میلیارد و 300 میلیون دلار، مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب هیات سرمایه‌گذاری خارجی رسید.

این مقدار، بالاترین مقدار تصویب ماهیانه از نظر تعداد طرح های سرمایه گذاری خارجی در یک جلسه هیات سرمایه گذاری خارجی محسوب می شود.

در راستای تسریع و تسهیل فرایند صدور مجوزهای سرمایه گذاری خارجی، هر ماه نشست هیات سرمایه گذاری خارجی در سازمان سرمایه گذاری برگزار می شود و در جلسه قبلی نیز ده ها درخواست سرمایه گذاری خارجی به تصویب هیات سرمایه گذاری خارجی رسید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ