اعتراضات در آمریکا علیه مزایده فروش املاک فلسطینی

اقتصاد ایران: فعالان و معترضان در ایالت مریلند آمریکا علیه مزایده فروش زمین‌های فلسطینی تظاهرات کردند.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از وبگاه العربی الجدید، فعالان و معترضان روز سه‌شنبه در مقابل هتل «هیلتون دبل تری» در شهر پیکزویل ایالت مریلند آمریکا که میزبان مزایده‌ای برای فروش مساکنی بود که بر روی زمین‌های دزدیده شده فلسطین ساخته شده‌اند، تجمع کردند.

معترضان شعارهایی مانند «فلسطین فروشی نیست، ای اشغالگران به خانه‌های خود بازگردید» سر دادند.

رژیم صهیونیستی در این رویداد که آن را «نمایشگاه اسرائیل» نامیده بود، به حضار، اطلاعاتی درباره چگونگی خرید مسکن در زمین‌های اشغالی فلسطین ارائه کرد و آپارتمان‌هایی در شهرک‌های غیرقانونی واقع در اراضی اشغالی کرانه باختری به نمایش گذاشت.

در این تظاهرات، فعالان یهودی و افرادی با اصالت فلسطینی شرکت داشتند و پلاکاردهایی در محکومیت دزدی زمین‌های فلسطینی و کشتار دسته‌جمعی در غزه به دست داشتند، و این اقدام را نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین‌المللی دانستند.

گروهی از سازمان‌دهندگان محلی و اعضای جامعه نیز، با صدور بیانیه‌ای عمومی، خواستار لغو این رویداد شدند اما مدیریت هتل به این درخواست پاسخ منفی داد.

برپایی این نمایشگاه همزمان با چهل و دومین سالگرد کشتار صبرا و شتیلا در ۱۶ سپتامبر ۱۹۸۲ بود. در این کشتار، نیروهای رژیم صهیونیستی و شبه‌نظامیان به مدت سه روز به دو اردوگاه صبرا و شتیلا در جنوب بیروت حمله کردند که منجر به قتل عام حدود ۳۵۰۰ غیرنظامی شد؛ بسیاری از قربانیان فلسطینی بودند که مالک همین زمین‌ها و خانه‌هایی بودند که اکنون این رژیم قصد فروش آنها را دارد.

یکی از معترضان اظهار داشت که «از طریق ایجاد تقاضای مالی غیرقانونی برای سرقت زمین‌ها و فراهم کردن پوشش سیاسی برای کشتار و آوارگی فلسطینیان، فروش این زمین‌ها و اقدامات مشابه آن، نقشی اساسی در پاک‌سازی نژادی مداوم و اشغال زمین‌های فلسطینی دارد.»

در همین حال، بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، در ماه ژوئن گذشته اعلام کرده بود که کابینه رژیم صهیونیستی با گسترش شهرک‌ها در کرانه باختری موافقت کرده و پنج پایگاه غیرقانونی جدید را نیز به رسمیت شناخته و طرح‌هایی برای ساخت هزاران واحد مسکونی جدید در این منطقه ارائه کرده است. این پایگاه‌ها بخشی از سیاست توسعه شهرک‌ها هستند که توسط تعدادی از شهرک‌نشینان بر روی زمین‌های فلسطینی ساخته می‌شوند و بعداً توسط این رژیم، قانونی اعلام می شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ