توسعه صنعتی شرط رشد اقتصادی ۸ درصدی است

اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: اگر کشور راهبرد توسعه صنعتی نداشته باشد و جانمایی صنعت با توجه به آمایش کشور انجام نگیرد، بعید است به ۸ درصد توسعه دست یابیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، سعید توکلی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در نخستین رویداد تکمیل چرخه تولید لوله در صنعت گاز گفت: هر نیروی حاکمیتی بخواهد موفق باشد باید طرف‌های ذی نفع خود را شناسایی کند و با مخالف‌ها نجنگیم.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان با پیشرفت صنعتی مختلف نیستند خاطر نشان کرد: دغدغه نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشخص و مهم است؛ باید بدانیم نمایندگان با ما مخالف نیستند، بلکه توقع آنها یک چیز است و اختیارات و توان ما چیز دیگر. در عین حال باید از تبدیل تهدید به فرصت استفاده کرد.

توکلی بیان کرد: اگر کشور راهبرد توسعه صنعتی نداشته باشد و جانمایی صنعت با توجه به آمایش کشور انجام نگیرد، بعید است به ۸ درصد توسعه دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بسیاری از نیروگاه‌های برق با راندمان ۱۹ درصد فعالیت می‌کنند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ناترازی برق نداریم بلکه کمبود برق داریم.

به گفته وی بحث کاهش مصرف گاز هم تنها به مصرف‌کنندگان برنمی‌گردد و ما نیز باید در حوزه توسعه و سرمایه‌گذاری اقدام کنیم.

توکلی ادامه داد: توسعه صنعتی کشور با لوله‌سازی در دهه ۷۰ در ذوب‌آهن اصفهان آغاز شد و ادامه یافت و اکنون قطب صنعت عسلویه شناخته می‌شود.

وی افزود: هرکس بخواهد در کشور و صنعت موفق باشد، باید طرف‌های ذی‌نفع را تعریف کند و بشناسد. نباید با مخالف‌ها جنگید، باید با ارزیابی، آنها را خنثی کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ