برگزاری کنفرانس «صلح عادلانه؛ گفتمان مشترک جهانی»

اقتصاد ایران: کنفرانس صلح عادلانه گفتمان مشترک جهانی با حضور برخی از شخصیت‌های حقوقی و در آستانه روز جهانی صلح برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  در آستانه روز جهانی صلح، کنفرانسی تحت عنوان صلح عادلانه گفتمان مشترک جهانی با حضور برخی از شخصیت‌های حقوقی با هدف شناسایی چالش‌های فراروی صلح و ارائه راهکارهای دستیابی به صلح عادلانه به همت مجمع جهانی صلح اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم داوود عامری دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی اظهار داشت: این مراسم یک حلقه از فرایند بزرگی است که برای تبلیغ و ترویج صلح اسلامی در جهان سال‌ها است که توسط مجمع جهانی صلح اسلامی پیگیری می‌شود و ما ۱۵ سال است که این ایام با اهتمام به اهداف صلح‌خواهانه جمهوری اسلامی ایران این قبیل برنامه‌ها را داشته باشیم.

وی گفت: جهان معاصر سال‌هاست که در این حوزه در روابط بین‌الملل کارهای جدی انجام داده که در زمینه‌هایی چون صلح، امنیت و حقوق بشر بوده و اندیشه اسلامی بوده است. در این مسیر هم به گفتمان سازی و ادبیات سازی نیاز است. در روزهای اول شاید عبارات چندانی در این قالب و در این حوزه مشخص نداشتیم، اما امروز این مساله متفاوت شده است و این نشان دهنده عمق ارزشمند این حوزه گفتمانی است‌.

عامری افزود: ما برای اشتراک گذاری این مفهوم با نخبگان جهانی ۲۰ نشست بین‌المللی در سراسر جهان برگزار کردیم و با نخبگان متعددی گفت‌وگو داشتیم و صحبت‌های آنها را هم شنیدیم. در شهر اوتاوا کانادا نشستی داشتیم که بلافاصله دولت آن کشور جلسه را لغو و از ورود مهمانان به نشست ما خودداری کردند و در نهایت این مسأله را حل کردیم و بازتاب خوبی هم پیدا کرد.

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی تصریح کرد: سال گذشته این کنفرانس را به صورت مجازی داشتیم که حداقل ۴۰ نفر از نخبگان جهان در آن حضور داشتند. این قبیل نشست‌ها نمادی است که نشان می‌دهد ما در مسیر دست‌یابی به صلح در جهان ثابت قدم هستیم.

وی گفت: ما در این مسیر بی انتها خوشبختانه از همیاری و همکاری نخبگان داخلی و خارجی برخوردار هستیم هرچند بضاعت ما برای استفاده حداکثری از این ظرفیت‌ها ناچیز است.

رژیم صهیونیستی هیچ نوع صلح و خیری را برنمی‌تابند

در ادامه نیز حجت الاسلام سعیدرضا عاملی عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نیز گفت: موضوع صلح در سطح جهانی شکست خورده و پس از جنگ جهانی اول و دوم و خسارت زیاد که به بار آورد اندیشه صلح گرایی تقویت شد و سازمان ملل تأسیس شد، اما متأسفانه بعد از آن جنگ ویتنام را داشتیم که ۲۰ سال طول کشید و بسیاری از افراد کشته و مجروح شدند.

وی افزود: علی رغم کمپین‌های گسترده علیه جنگ ویتنام در داخل و خارج از آمریکا، دولت آمریکا بر طبل جنگ و تداوم آن کوبید. متأسفانه دکترین واقع‌گرایی مسابقه‌ای برای کسب قدرت را ایجاد کرده و ۱۲ هزار کلاهک هسته‌ای در جهان وجود دارد یعنی جهان پر از ظرفیت نفرت و سلاح کشتار جمعی است‌.

عاملی تصریح کرد: توجه به مستضعفین یکی از راه‌هایی است که می‌تواند اندیشه صلح‌گرایانه را تقویت کند و امروز شاهدیم که بازگشت به دین نیز در جهان رشد پیدا کرده است. حمله دیروز در لبنان جنگ و نفرت هوشمند را ایجاد کرد و استفاده از فن‌آوری هم می‌تواند خیر باشد و هم شر و این بستگی به اهداف کسانی دارد که از آن بهره می‌برند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: دنیای سیاست با محوریت آمریکا و رژیم صهیونیستی هیچ نوع صلح و خیری را برنمی‌تابند و توجهی به مردم خودشان و دیگران ندارند و باید دانست قانون سرایت می‌گوید جنگ به خودت برمی‌گردد.

در ادامه این مراسم از خانواده‌های شهید امیرعبداللهیان، آیت الله تسخیری و مرحوم طوبی کرمانی نیز تقدیر شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ